Oscarová móda očima módní kritičky Blesku Iny T.: Okázalá prestiž poněkud vyčpěla!
-
Nejprestižnější filmové ceny se letos sice konaly ve značně komornějším počtu celebrit, ani tentokrát však nepostrádaly formální „dress code“, detailně upřesněný v instrukcích zaslaných nominovaným. V nich mimo jiné stálo, že zvolené róby mají být inspirativní, nikoliv však ležérní. A právě konvencemi svázaný protokol pořadatelů stál za pozvednutým obočím mnoha módních redaktorů, kteří od oscarových rób očekávají více invence i odraz kulturního dění. Přes jasné pokyny se tolik očekávané entreé navrátivší se glam opulence nekonalo. Ať už důsledkem post-pandemické nálady a z ní vyvěrající změny hodnot, či těžkým přestupem od domácích tepláků k nepohodlným, jehly vyžadujícím řízám. A to že se střípky dřívější okázalé prestiže poskládat nepodařilo, spolu se snižující se sledovaností potvrzuje, že nová generace diváků očekává neotřelejší formát bez závanu nostalgie a omezujícího „dress code“.
- Za vedlejší roli ve filmu Mank nominovaná herečka Amanda Seyfried sice zvolila objemem majestátní šaty Armani Priveé, ale jejich střih ve znění neproniknutelné krusty neoslnil. Linii těla nepřívětivě narušující vrstvené tylové plisé, v pase i bocích dodávající objem, se siluetou nespolupracuje, neb šaty evokují dojem, že nejsou nošeny, ale že si oblékly svou nositelku. Výsledek nemění ani zajímavý detail řaseného živůtku a bezchybná retro vizáž.1.
Amanda Seyfriedová: Plisé brnění nefunguje - 4
- Róba Valentino Haute Couture složená z bandeau topu odhalujícího ramena i část břicha a nadrozměrná, pohodlí pandemických outfitů posledních měsíců popírající, vysoko do pasu umístěná sukně, svým pableskujícím materiálem i nadrozměrností spodní části stvrzuje představu o modernizovaném dress code. Účes Carrey Mulliganové zepředu zdánlivě obyčejný, z boku umně deklarovaný twist, dává vyznít opulenci modelu, jenž jinak nudnou oscarovou líheň stokrát viděného průměru zachránil.2.
Carey Mulliganová: Vítězka červeného běhounu - 1
- Za svoji kariéru již osmkrát nominovaná herečka Glenn Closeová se Oscara ani letos nedočkala, a navíc svým modelem Armani Priveé propadla i na červeném běhounu. Pajetkami bohatě posetá tunika z transparentního materiálu sice vyčnívá exkluzivním zpracováním, ale její hranatý, obstarožně zdobený střih činí z nositelky chodící krabici. Chybou je i volba úzkých kalhot, neboť jen široké nohavice by opticky vyvážily vycpávkami zvětšenou horní část těla a dodaly celku trochu stylu. Modré rukavice pak v rámci hygienických opatření chápu, ale jsou pomyslnou poslední kapkou v poháru přetékajícího bizarností.3.
Glenn Closeová: Modrá pomsta stylisty - 5
- Originální purpurový odstín róby zvolila herečka Halle Berryová, která šokovala svým novým sestřihem. Šikmý bob s extra prostříhanou a krátkou ofinou připomínající dětské účesy kolem roku 1920 je poněkud netradiční volbou, která herečce nesedí. Agituji alespoň za delší ofinu, jež by mohla nezdárné volbě pomoci. Nadšení u mě nebudí ani šaty Dolce & Gabbana s nesmyslnou aplikací naddimenzované schlíplé mašle v pase, která jinak efektně nařasený živůtek a s průsvitem vrstev pracující splývavou sukni dramaticky haní.4.
Halle Berryová: Schlíplá mašle celek kazí - 3
- Možná chtěla připomenout ikonické a hojně kritizované labutí šaty zpěvačky Björk, nebo se snažila zaujmout svým vlastním způsobem. Jisté však je, že kombinace černého roláku a bohaté, nízko posazené sukně z peří je volbou fatálně selhávající. Neboť právě peří bude vždy afektovaným materiálem s odérem varietních show. Symbol něžného svádění kankánových tanečnic a moderní burlesky, jež pro své použití vyžaduje silný módní instinkt, který Lauře Dernové evidentně chybí. Výsledným resumé šatů z pápěří je nechtěný dojem retro prachovky.5.
Laura Dernová: Péřová kakofonie - 4
- I Margot Robbieová předvedla nový, tentokrát o poznání povedenější účes než její kolegyně. S tupě střiženou ofinou ve stylu Jane Birkin a ztmaveným odstínem délek, které měla stažené do nízkého ohonu. Avšak v kombinaci s metalickými šaty Chanel, sic jsou dokonale řemeslně zpracovány, vyzní celek mdle a upjatě. Pouzdrové, tělo objímající šaty na tenká ramínka pokryté drobnými kvítky absentují nevšedním střihem či efektním detailem a k věku Margot styl lady odměřenosti ještě nesedí.6.
Margot Robbieová: Opět se Chanelem netrefila - 4
- Ke krku vysoce uzavřené, v ramenou nabrané a od zvýrazněného pasu do midi délky rozvolněné šaty typické pro příležitost gala nejsou. Herečka nominovaná na hlavní ženskou roli, excelující i v seriálu Koruna je totiž známá svým specifickým přístupem a hledání si vlastní cesty v osobní prezentaci. Tu si razí i na míru ušitou Dior couture róbou v mocné a dramatické barvě karmínu, které odstínem odpovídají i grandiózní lodičky. Jenže právě barevnost, potažmo záplava rudé v pozadí a běhounu šaty nebetyčně hysterizuje, což je kontext, se kterým se v rámci návrhu musí počítat. Neboť právě fotky před foto stěnou jsou materiálem, ze kterého módní kritici soudí. A dojem z modelu herečky Olivie Colemanové značně ovlivňuje.7.
Olivia Colemanová: Seriálová královna si razí cestu - 2-
- Oscarový večer nesl i českou stopu, zanechanou první českou topmodelkou, která dobila světový Olymp módy. Nebývale úspěšná Pavlína Pořízková dorazila ve zlatou éru Holyywoodu připomínající róbě Dolce&Gabbana, již má v šatníku 15 let. Podobné recyklace modelů jsou u známých celebrit víc než vzácné, tudíž gesto kvituji, ač netvrdím, že jde o volbu dobrou. Šaty střihu mořské panny s horizontálními, běžnému tělu opticky ubližujícími sklady a s padajícím výstřihem tzv. vodou prezentují zašlý trend, jemuž nadčasovost chybí. Nijak mě neokouzlila ani kasičku připomínající kabelka. Přesto způsob, kterým šaty Pořízková dokáže vynést, a celková vizáž (nejen vůči jejímu věku) je působivá a do jisté míry i trendy přebíjející. Její partner, slavný scénárista Aaron Sorkin pak překvapuje nesedícím smokingem, pnoucím sakem i příliš volnými kalhotami.8.
Pavlína Pořízková: Topmodelka to zachraňuje silou osobnosti - 3
- Známá herečka Reese Witherspoonová se nevyžívá v okázalosti svých rób a nejčastěji se uchyluje, na rozdíl od svých kolegyň, ke značně střídmějším variacím. Říza Christian Dior, pracující s překříženým detailem výstřihu a ombré barevností splňuje hereččin smysl pro minimalismus, jde však o jasnou repetici několika již dříve vynesených modelů. Samotný střih nesedí v oblasti dekoltu a ani stylově míjející se pásek netrefil cíl. Opakování obdobných modelů sice nepatří mezi ty nejhorší módní prohřešky, zato silně nudí.9.
Reese Whiterspoonová: Holka od vedle to nevychytala - 3
- I herečka známá ze série Euphoria vsadila pro oscarový večer na róbu s oblíbeným střihem odhalujícím část břicha. Avšak právě její šaty ukazují diametrálně odlišný výsledný efekt od podobně zvolené řízy Carey Mulliganové. Neonově zářivé žluté šaty Valentino z plizovaného šifonu, jenž jsou inspirovány zpěvačkou Cher, selhávají v detailech a tím snižují oscarovou róbu na trendy party šaty. Ať už vrchní částí připomínající horní část plavek či kůži zbytečně obnažující velký výřez. Šaty Zendaye výborně padnou a účes stejně jako šperky dotváří stylovou volbu, která však na gala předávání cen neobstála.10.
Zendaya: Stylové, nikoliv však vhodné na Oscary - 2-
- Na další róby, které zazářily během slavnostního večera předávání Oscarů (nebo spíš na následné afterparty), se můžete podívat do naší galerie.11.
Galerie
VIDEO: To nej z Oscarů: Twerkující Glenn Closeová a flirtování s Pittem!
VideoVideo se připravuje ...To nej z Oscarů: Twerkující Glenn Closeová a flirtování s Pittem! Reuters