Přestože se plavovlasá herečka Anna Kadeřávková na sociálních sítích holedbá tím, že ji svět influencerů, podle jejích vlastních slov, „míjí celkem velkým obloukem“, opak je pravou. Představitelka emancipované princezny Adélky z loňské štědrovečerní pohádky Kouzelník Žito například nedávno letěla zadarmo na dovolenou v rámci spolupráce, propagovala hodinky či řetězec rychlého občerstvení. Už tehdy se do ní kvůli posměchu influencerům, mezi které patří, opřeli mnozí její followeři (a že jich nemá málo!), ona na to však nereagovala. Koneckonců si zrovna užívala pohádkovou dovolenou se svým partnerem, slovenským rapperem Strapem (30). Jenže pohár trpělivosti občas přeteče: Jako u jejího posledního příspěvku.

Práce influencera spočívá v tom, že od konkrétní firmy dostane produkt, ten nafotí, natočí, a především sdílí na svém hojně sledovaném účtu. Jenže musí jít o řádně stanovenou propagaci, a to se Kadeřávkové ve snaze udělat oko známé firmě vyrábějící pračky a sušičky skutečně nepodařilo. „Za zákona musí být reklama viditelně označena. Tady mi to jaksi chybí,“ upozornil ji proto jeden z jejích fanoušků. Tyhle dvě nevinné věty ovšem Kadeřávkovou vytočily do běla. „V komentáři píšu, že pračku DOSTANU. Nechybí to tam, to ty jseš retard,“ odpověděla mu ostře. Ano, přesně těmito slovy…

Dotyčného ovšem urážka nikterak z rovnováhy nevyvedla, naopak jí odpověděl velice elegantně: „Cože? To ty jseš retard? To je jako vážně odpověď dospělé osoby, která svým chováním a vystupováním ovlivňuje masy lidí? Označení reklamy v textu chybí. Zákon jasně ukládá, jak to má být označeno. A slovíčko ‚dostanu‘ to vážně není. Zkuste si, Aničko, vydechnout, nadechnout se a odpovědět znovu. Třeba s omluvou a napravením svého činu připsáním informace, že se jedná o placený komerční příspěvek.“

Jiný vtipálek zase nadhodil zajímavou otázku: „Dokážeš si koupit něco bez reklamy? By mě zajímalo, jestli by sis takovou pračku koupila,“ ptal se. „Dokážu. Ale nemusim,“ odvětila Kadeřávková poměrně arogantně... což mnohé Aniččiny fanoušky upřímně zaskočilo a zklamalo. „Teď jste se vybarvila,“ posteskla si například jedna slečna, a další si rovnou rýpla: „Instagram už je totálně přehlcenej těmahle influencerema, co všechno dostanou zadarmo, nemusej hnout ani prstem a ještě se s tím nesmyslně chlubí. A natáčení instastories nazývají prací!“

„Lidem, jako jsi ty, vždycky položím stejnou otázku: Když je to tak easy, proč to taky neděláš? Teď přijde odpověď - já to dělat nechci, není to práce, mě baví pracovat za 80 korun na hodinu v pekárně od tří od rána do dvou odpoledne? Takže shrnu-li to, veřejně jsi tady na sebe napráskala leda to, že Aničce závidíš, že dostala pračku a sušičku,“ opřela se do ní známá influencerka A.n.d.u.l.a, tedy instagramová hvězdička Aneta Chovanová (29), která celou kauzu bedlivě sledovala. Její slova jsou však trochu mimo, těžko se jako influencer může živit někdo s jen pár desítkami příznivců. Takový člověk nemá ve světě internetu žádný vliv. Vhodnější je proto někdo jako třeba Kadeřávková, co má 309 tisíc odběratelů…

VIDEO: Anna Kadeřávková: Léčba boreliózy už mě stála půl milionu! 

Video
délka: 03:23

Anna Kadeřávková: Léčba boreliózy už mě stála půl milionu! Petr Macek, Aleš Brunclík

Fotogalerie
39 fotografií