Podle Adamce je ale nesolidnost rádoby producentů v českém showbyznysu standardem. „Je to tragická současnost českého showbyznysu, a především muzikálového světa. Občas se prostě neplatí. V Čechách neplatit je docela obvyklé. Rozmohlo se to jako rakovina,“ říká na adresu producentky Emy Krahulíkové, kterou Divadlo Hybernia i s Robinsonem vyhodilo doslova na hodinu pouhých deset dnů před plánovanou premiérou, kvůli čtyřmilionovému dluhu na nájemném.

Peníze tak nedostal ani nikdo z tvůrců a herců, kteří muzikál zkoušeli několik měsíců. „V roce 2016 v létě jsem se o muzikálu dozvěděl, a od té doby jsem na něm pracoval. Zdarma. Nedostal jsem ani korunu,“ dodává režisér. Praxe je totiž taková, že tvůrci a umělci zkouší zdarma, ve svém volném čase, a zaplaceno pak dostávají za odehraná představení. Tvůrci procenta, herci honorář. 

A proč všichni producentce Krahulíkové, která jim všem zavařila, věřili? „Když jsem se seznámil s paní producentkou Krahulíkovou, předcházela ji super pověst. Pak se ta pověst začala měnit, a samozřejmě jsme se doslechli i o její platební neschopnosti, ale nikdo tomu nechtěl věřit. Ani já ne. Všichni jsme doufali, že je to jen dočasné, nebo že je to pomluva. Snažili jsme se ty signály nevidět, neslyšet,“ lituje Adamec, který doufá, že muzikál přesto spatří světlo světa.

VIDEO: Režisér Adamec o válce s Hůlkou: Pomohl jsem mu ke slávě! A on pomluvil i mrtvou legendu! Koho?

Video
délka: 02:10

Režisér Adamec o válce s Hůlkou: Pomohl jsem mu ke slávě! A on pomluvil i mrtvou legendu! Koho? Petr Macek, Aleš Brunclík

Fotogalerie
14 fotografií