Režisér Paul W. S. Anderson, známý filmovými adaptacemi počítačových her (Mortal Kombat, Resident Evil, Vetřelec vs. Predátor), natočil tento příběh v koprodukci Německa, Francie a Velké Británie. Do hlavních rolí obsadil například Millu Jovovich (Mylady), Orlanda Blooma (vévoda z Buckinghamu), Logana Lermana (d’Artagnan) a Christopha Waltze (Richelieu).

Ukázky z filmu Tři mušketýři
Autor: HCE

Režisér ve své moderní interpretaci ctí reálie příběhu, novodobé ztvárnění chtěl přiblížit výpravnosti původního literárního díla o lásce, zradě, věrnosti a přátelství až za hrob. Dobová patina se tak potkává s postmoderní estetikou. Zvláště ve 3D verzi jsou působivé šermířské souboje tělo na tělo, až se jiskří od zbraní. Diváky pobaví pikle dvojité špionky Mylady, intriky marnivých panovníků z doby, kdy i mušketýři museli vzhledem k "rozpočtovým škrtům" šetřit a byli bez práce.

Kniha Tři mušketýři aspiruje o zápis do Guinnessovy knihy rekordů v kolonce největší množství filmových adaptací vůbec (vyrovnají se jí snad jen adaptace Shakespearových dramat). Vůbec první převedení na celuloidový pás pochází z roku 1903, ale nedochovalo se. Tři mušketýři vznikli i v dalších němých verzích, objevili se jako sovětská muzikálová agitka, asijská kung-fu adaptace i jako snímky animované a seriály.

Ukázky z filmu Tři mušketýři
Autor: HCE

"Pokud bereme v potaz pouze filmy, které mají tři mušketýry v názvu, pak tato novinka ve 3D je zhruba pětadvacátá v soutěži o největší počet filmových zpracování," uvedli zástupci distributora. Pilotní píseň k filmu When We Were Young je z dílny britské skupiny Take That.

Režisér Anderson prý na filmovém zpracování Richarda Lestera doslova vyrostl. "Jde přesně o ten typ filmu, který jsem chtěl vždycky natočit, klasický příběh hrdinství, lásky a přátelství. Odehrává se sice ve Francii, ale vypráví univerzální lidský příběh. D’Artagnan je z vesnice, sní o tom, že odejde do města a někam to dotáhne," uvedl režisér.

Ukázky z filmu Tři mušketýři
Autor: HCE

Přestože film vznikl v Německu, jeho tvůrci si dali maximálně záležet na hodnověrném vystižení prostředí Francie XVII. století. "Díky vizuálním efektům jsme oživili celé části Paříže, které takto na plátně ještě nikdo neviděl. Katedrálu Notre-Dame i Louvre, jak tehdy vypadaly, úžasné mosty s domky a obchody, které se klenuly přes Seinu," dodal režisér.