Cenu za mimořádný přínos české kinematografii získal Josef Somr, jemuž přítomní poděkovali vestoje, a za divácky nejúspěšnější film Muži v naději režisér Jiří Vejdělek. "Děkuju za sebe i za Vaška, určitě by měl radost. I já mám radost," uvedla při převzetí ceny Havlová.

Film Alois Nebel Tomáše Luňáka proměnil z osmi nominací tři, získal ocenění za hudbu, zvuk a výtvarné řešení. Film Nevinnost režiséra Jana Hřebejka bodoval v hereckých kategoriích; ocenění za hlavní ženskou roli dostala Anna Geislerová, která tak už má pět Českých lvů, a za vedlejší mužskou roli Hynek Čermák. Za vedlejší ženskou roli ve filmu Dům režisérky Zuzany Liové si odnesla sošku Taťjana Medvecká.

Nejlepším dokumentem se stal snímek Pod sluncem tma režiséra Martina Marečka. Ten v děkovné řeči vyjádřil přání, aby sponzor večera Mattoni v sobě objevil lva a přistoupil k renovaci zchátralého areálu Lázní Kyselka na Karlovarsku. Ve Velkém sále Lucerny bylo dnes rozdáno patnáct Českých lvů. Držitele prestižních křišťálových sošek vyhlásila Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) v přímém přenosu České televize.

Fotogalerie
27 fotografií

Dva z oceněných měli i v tento slavnostní večer pracovní povinnosti. Josef Somr spěchal z pódia do Violy, kde na něj publikum čekalo. Medvecká se v Lucerně objevila v kostýmu z inscenace Čechovova Platonova, zatímco v Divadle Na zábradlí měli prodlouženou přestávku. "Letím sem přímo z jeviště - to abyste si nemysleli, že mi hráblo," vysvětlila.

Večer pohotově moderovala zpěvačka Lucie Bílá, jíž asistovali urostlí polonazí tanečníci z Portugalska a Senegalu. Vyhlásila i výsledky ankety internetového portálu seznam.cz o nejoblíbenějšího českého herce a herečku - stali se jimi Ondřej Sokol a Zlata Adamovská.

Zatímco při lednovém vyhlašování Cen české filmové kritiky se vítězem stal snímek Roberta Sedláčka Rodina je základ státu, členové ČFTA mu z šesti nominací nedovolili proměnit ani jednu. V pěti kategoriích se však jejich mínění s většinovým názorem akademie setkalo.