Rekonstrukce souvisela i se stavbou linky metra D, na které se bude na Pankráci přestupovat a jehož stavba začala v roce 2022. Kromě toho dělníci kompletně obnovili interiér stanice včetně výměny všech obkladů či osvětlení, modernizovali technologické zázemí a vyměnili eskalátory a výtah. Práce budou ještě pokračovat v technických a služebních prostorách, nicméně běžný provoz už neovlivní.

Náklady na samotnou modernizaci podle vedoucího komunikace DPP Daniela Šabíka podnik odhaduje na 220 milionů korun bez DPH, to se však týká původní stanice. Další náklady vznikly stavbou přestupu na metro D, tyto peníze se nicméně podle vedoucího hradí z rozpočtu na budovanou linku.

Kvůli uzavření stanice DPP koncem loňského roku zprovoznil prodlouženou tramvajovou trať k obchodnímu centru Arkády Pankrác, odkud jede linka 19 na sousední Pražské povstání. Podnik také posílil linku 19 v úseku Pankrác a Pražského povstání. Podle dopravního ředitele DPP Jana Barchánka se nyní intervaly tramvají vrátí do standardního režimu.

Další rekonstrukce

DPP rekonstruuje i další stanice metra, v minulých letech kompletně opravil stanici linky A Jiřího z Poděbrad, kde také přistavěl výtahy pro bezbariérový přístup. Společně s Pankrácí také podnik letos v lednu kvůli opravám uzavřel stanici linky B Českomoravská, kde práce stále pokračují a hotovy by měly být před 25. březnem příštího roku, kdy začne mistrovství světa v krasobruslení v blízké O2 areně.

Uzavření čeká od 2. února příštího roku na deset měsíců i stanici linky A Flora, kde podnik v říjnu zahájil kompletní rekonstrukci za 1,29 miliardy korun bez DPH spojenou s vybudováním výtahů. Na lince A se má na jaře příštího roku ze stejného důvodu zhruba na rok uzavřít i stanice Hradčanská. V roce 2027 podnik podle dřívějších informací plánuje zahájit kompletní rekonstrukci také ve stanice Želivského.

Fotogalerie
13 fotografií