Podle organizace Ropid, která plánuje MHD v metropoli, je poptávka ze strany cestujících v lednu a únoru nižší zhruba o 15 procent. Důvodem je mimo jiné to, že v Praze je málo turistů, vysokoškoláci mají zkouškové období a mnoho z nich ve městě není nebo po něm tolik necestuje a školáky čekají jarní prázdniny. Zejména v ranní a odpolední špičce se tak prodlouží intervaly metra, autobusů i tramvají.

Provoz ve stanicích metra Českomoravská a Pankrác by se měl podle předpokladu podniku obnovit až na konci roku. Českomoravskou čeká výměna eskalátorů, instalace výtahů nebo obnova rozvodů. Stanice u O2 areny se změní i vizuálně, dosavadní keramické obklady nahradí skleněné panely s bublinami z dílny designéra Maxima Velčovského. Oprava vyjde podle dřívějších informací podniku na 926 milionů korun.

Rekonstrukce stanice Pankrác souvisí s budováním linky metra D, které začalo v roce 2022 právě úsekem mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Součástí prací proto bude spolu s výměnou eskalátorů a výtahu i vybudování přestupů na novou linku.

Od konce loňského roku je v provozu prodloužená tramvajová trať k obchodnímu centru Arkády Pankrác, odkud tak cestující mohou přejet linkou 19 k sousední stanici Pražského povstání. V době uzavření stanice metra dopravní podnik navíc tramvajovou linku v úseku Pankrác a Pražského povstání posílí, ve špičce tam spoje pojedou ve zhruba pětiminutových intervalech.

Fotogalerie
4 fotografie