Převrat na veřejných záchodcích: Toaleťák dostanete až za zhlédnutí reklamy!
V Číně zavedli nový systém dávkování toaletního papíru. Nejdřív se podíváte na reklamu, až pak kousek dostanete! Na internetu kolují záběry na automat a poslušné návštěvníky, kteří na reklamy koukají jak o život.
Na veřejných toaletách v Číně může člověk v tísni narazit na komplikaci. Před vyfasováním toaletního papíru musí naskenovat QR kód. Z toho na něj vyskočí reklama, kterou je nutné zhlédnout. Až po této zdlouhavé operaci dostane kousek toaleťáku za odměnu. Celý tento obtěžující postup se prezentuje jako ekologický a šetrný k přírodě. Má zamezit plýtvání.
Placení za záchody není novinka. Nutnost zhlédnout reklamu ale posouvá tento koncept na úplně novou úroveň. Po internetu začala kolovat spousta videí s názornými ukázkami a to rozpoutalo vášnivé debaty.
Někteří komentující se v diskuzích na Redditu začali divit, že v Číně ještě nemají všude zavedené bidety. Jsou efektivnější, levnější a co se přírody týče, i šetrnější. „Bidety by vyřešily problém s plýtváním papíru,“ konstatuje uživatel. Druhý mu na to odpovídá: „Voda zadarmo? Paráda, vezmu si s sebou džbánek.“ Další se připravují na to, že si s sebou budou muset nosit vlastní kapesníky.
Pokus o striktní dávkování toaleťáku v Číně proběhl už v roce 2017. Na záchody v Pekingu byly nainstalovány kamery na rozpoznávání obličejů, aby nedocházelo k maskovaným krádežím. Automaty pak vydávaly pouze 60 cm dlouhý pruh a odmítaly dát víc po dobu 9 minut. Později muselo být objasněno, že pokud má člověk akutní průjem nebo podobné střevní problémy, může personál požádat o celou roli. To ale veřejnost vnímala jako ponižující a trapnou situaci.
Obrovský problém s principem automatu je samotný mobil. Ne každý ho má a ne každý ho má s internetem. Zároveň je riziko, že se rozbije, vybije, ztratí a co pak? Člověk bude bez toaleťáku? Pro takové případy je tu možnost za malý poplatek papír koupit i bez zhlédnutí reklamy, uvedl zpravodajský web Metro.
Autorka článku opomenula sdělit, že přesně takto se u nás chová zdražená ČT1, ani jeden program nezačíná včas a diváci musí sledovat v avizovaném vysílacím čase upoutávky a skryté reklamy.