Nová trať bude dlouhá 1,4 kilometru a včetně nové konečné na ní budou tři nové zastávky. Dopravní podnik tak bude moci v této oblasti zredukovat autobusové linky.

„Místní obyvatelé nyní musí přestupovat a využívat autobusové linky 52 a 54. Po prodloužení tratě bude tato lokalita obsloužena primárně tramvajovými linkami 1 a 3, které nabídnou dostatečnou kapacitu a krátký interval bez nutnosti přestupu," upozornil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Při poklepu základního kamene došlo ke kuriozní situaci, starostovi městské části Bystrc Tomáši Kratochvílovi někdo ukradl kladívko, kterým poklepával na základní kámen!

Práce už začínají

Cestující, kteří jsou nyní zvyklí přestupovat, ušetří při cestě tramvají pět až osm minut. Trať povede podél Vejrostovy ulice, Říčanskou ulici podjede tunelem a smyčka bude umístěna u křižovatky Hostislavovy ulice a ulice Kamechy.

Stavba začíná přípravnými pracemi, které zahrnují kácení, přeložky inženýrských sítí a odstranění drobných staveb. Na ně naváže stavba mostu přes tramvajovou trať, který propojí Vejrostovu a Šemberovu ulici.

Další fází pak bude ražba tramvajového tunelu a stavba opěrných zdí a autobusové smyčky Kamechy, „Finální etapou bude stavba tramvajového svršku, montáž trakčního vedení a vybavení tunelu technologiemi," řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Lidé mohou sledovat průběh stavby na facebookovém profilu Šalinou na Kamechy či přímo na webových stránkách salinounakamechy.dpmb.cz.

VIDEO: Cvičení záchranářů v tramvajovém tunelu v Brně

Video
Video se připravuje ...

Záchranáři cvičili v prvním tramvajovém tunelu v Brně Zdeněk Matyáš