Deset let bylo jako po pěšině. Vlastně ani ne tak ticho, neboť dle vyjádření Alexandra Komarnického, který je mluvčím PSAS, byla kampaň na nábor řidičů popelářských vozů více než zdařilá. Přesto se objevila kritika z nejvyšších míst.

Konkrétně náměstkyni pražského primátora Jany Komrskové, do jejíž gesce v rámci životního prostředí spadají právě Pražské služby, se kampaň dotýká. „Tohle se vůbec nepovedlo,“ rozhořčila se na sociální síti X. „Opravdu není v pořádku založit kampaň městské firmy na nejstupidnějším stereotypu: »Ženy letí na prachy«. V dnešní době mají význam úplně jiné hodnoty,“ myslí si.

Kampaň poukazuje na to, že vozy, kterými PSAS sváží odpad, jsou mimo jiné právě mercedesy, což je vyhlášená automobilka, zakládající si obecně na tradici, kvalitě, renomé - a při pořízení takových vozidel se zájemce musí plácnout přes kapsu. Sednout si za volant „meďáku“ proto není jen tak, kdežto v pražských službách se může stát každodenním služebním vozidlem. A zájemci z řad veřejnosti na toto volání podle mluvčího PSAS slyšeli. V době, kdy kampaň začínala, se společnost potýkala s nedostatkem řidičů.

Pryč s úspěšnou kampaní

„Tato kampaň je naší letitou kampaní, která vznikla cca před deseti lety z důvodu nedostatku řidičů a byla velice úspěšná,“ hájí reklamu Komarnický. „Jejím cílem rozhodně nikdy nebylo nikoho dehonestovat či zesměšňovat. Vtipnou formou jsme chtěli nalákat nové řidiče našich vozidel neb část naší nákladní flotily (popelářské vozy) tvoří právě vozidla značky Mercedes,“ vysvětlil Blesku. „Za deset let, co kampaň běží jsme nezaznamenali žádné negativní ohlasy.“

Po 10 letech má ovšem svou první odpůrkyni. „Pana ředitele Romana z Pražských služeb jsem požádala o okamžité stažení této kampaně. Věřím, že jejich PR oddělení dokáže podobnou kampaň vyseknout jinak a mnohem lépe. Pojďme v kampaních města nedělat z žen jednorozměrné husičky,“ pokračuje Komrsková.

Že náborová kampaň skutečně na žádost náměstkyně skončí, Komarnický Blesku potvrdil. „Chápeme, že se to může někoho dotýkat, respektujeme to, a tak jsme se rozhodli kampaň stáhnout.“ Zároveň ale dodal, že náborová reklama „byla schválena úsekem marketingu, který tvoří převážně ženy.“

Fotogalerie
6 fotografií