„První telefonát poškození přijmou prostřednictvím běžné telefonní sítě a při další komunikaci údajný policista již komunikuje sítí WhatsApp. Poškozeným tvrdí, že si na jejich jméno chtěl někdo v jedné z bank vzít úvěr a následně jim fotografií do WhatsApp pošle předvolání k podání vysvětlení na policejní služebnu, kde je k věci chce vyslechnout. Z důvodu, aby mu lidé důvěřovali, pošle fotografii falešného služebního průkazu,“ uvedla mluvčí.

Další komunikaci podle ní již většinou řeší jiná policistka nebo policista, kteří chtějí vědět další informace, například zda z účtu za posledních několik měsíců neodešla nějaká podezřelá nebo nepotvrzená platba. Údajný policista dále požádá o sdílení polohy telefonu a o povolení sdílení obrazovky mobilního telefonu. Při dalším telefonátu požadují, aby se poškození přihlásili do svého internetového bankovnictví a díky povolení sdílené obrazovky pak podvodníci viděli do jejich účtů. „Dále je navádějí v internetovém bankovnictví k dalším úkonům, které evidentně směřují k odčerpání peněz z účtu poškozených,“ dodala.

„Před těmito a dalšími podobnými podvody důrazně varujeme! Policisté tímto způsobem nepostupují a po lidech při řešení takových případů nepožadují zpřístupnění do jejich mobilních telefonů ani do internetového bankovnictví. Právě díky obezřetnosti se v oznámených případech naštěstí nepodařilo podvodníkům lidi připravit o peníze,“ sdělila mluvčí.