Toyota uvedla, že od srpna začne prodávat nové verze modelů značky Scion znovu pod vlastní značkou Toyota. V srpnu také firma ukončí výrobu malého kupé Scion tC.

Prodej aut pod značkou Scion dosáhl maxima v roce 2006, kdy firma prodala více než 173.000 těchto vozů. Loni jich ale Toyota dodala už jen zhruba 56.000. Odráží to všeobecný ústup Američanů od menších vozů v letech po poslední recesi a návrat k tradičním velkým vozům, zejména SUV a pick-upům.

Toyota uvedla Scion původně jako značku pro modely určené pro japonský trh a v roce 2003 ji začala používat pro malé vozy v Severní Americe. Značku využívala rovněž jako nástroj k testování produktů, které by mohly oslovit mladé lidi v době, kdy průměrný věk zákazníků hlavních modelů automobilky se dostává k šedesátce. Polovina kupců vozů Scion měla méně než 35 let, sdělila firma podle agentury Reuters.

Skupina Fiat Chrysler minulý týden oznámila, že postupně ukončí výrobu malých vozů Dodge Dart i středně velkých sedanů Chrysler 200. Zdůvodnila to tím, že ziskovost těchto vozů sestoupila na nulu.