Akční letáky jsou nedílnou součástí marketingu každého maloobchodního i velkoobchodního řetězce. Jsou užitečné pro prodejce i potenciální zákazníky. Nízké ceny na vybrané zboží jsou totiž prospěšné pro obě strany. Prodejcům se naplní supermarkety zákazníky a ti zas nakoupí levněji. I v dnešním světě internetu skončí ve schránkách desítky tun akčních letáků. Jejich náklad však neustále roste.
Akční letáky zpravidla udávají informace o vlastnostech zboží, původní ceně a akční slevě. Ale pozor! Většina letáků má omezenou dobu platnosti. Také je třeba sledovat, kdy prodejci vydávají aktuální letáky. Například Lidl má nový leták každé pondělí, Albert každou středu a třeba Kaufland každý čtvrtek. Jinak to mají hobby domy jako OBI nebo Bauhaus, které vydávají akční letáky jednou měsíčně.
Akční letáky a jejich distribuce
Akční letáky jsou zpravidla doručovány do schránek potenciálních kupujících. Rozvoz mají na svědomí přepravní společnosti jako například TNT. Letáky však často doručuje Česká pošta. Každý týden tak mezi dopisy najdeme i přehled nejlevnějšího zboží v našem okolí.
Obrovské množství letáků škodí životnímu prostředí, a jelikož se prodejci snaží ušetřit, nabízejí akční letáky i v elektronické podobě na svých webových stránkách. Měli byste si však dát pozor, zda čtete ten správný. Například akční letáky Alberta se liší pro supermarket a hypermarket.
Akční letáky nemusí dostávat nutně všichni. Například Kaufland má registrované zákazníky, kteří je pravidelně odebírají. Celkový náklad se díky nahlášeným kupujícím vyšplhal na astronomických 3,5 milionu! A toto číslo by mělo růst i nadále.
Co nakupovat v akci?
Existují produkty, které jsou ve slevě tak často, že se je nevyplatí kupovat za běžnou cenu. Jde o většinu druhů piv, plenky, prací prostředky a především Coca-Colu. Právě běžná cena hnědé limonády za dva litry míří k 40 korunám, zatímco v akci spadne pod 30 Kč.
Mezi další výrobky, na které se vyplatí počkat, patří například pivo Braník nebo Gambrinus. Akční letáky často nabízejí i prací prostředky Silan a Persil. Kdo chce nakoupit levně, měl by také v akčním letáku očekávat například jogurty Activia nebo plenky Pampers.