Češi milují akce, Bulhaři zase slevové portály. Co táhne „šetřílky“?
Češi milují slevy. Pokud je zboží označeno cedulkou „akce“, sáhnou po něm čtyři pětiny nakupujících. Podobné nabídky milují i Slováci, naopak slevové portály, kde se dá ještě více ušetřit, u nás netáhnout tolik jako např. v Bulharsku. Co Češi kupují ve slevách nejčastěji a jak jsou na tom okolní země?
Podle výzkumu agentury Ipsos je vyhledávání slev a zboží v akci každodenní součástí našich nákupních rituálů. Výzkum sledoval i nakupovací zvyky na Slovensku, v Bulharsku a Polsku.
Více než čtyři pětiny obyvatel motivuje, pokud je na daný výrobek poskytnuta sleva. A to zejména u potravin. V těsném závěsu je elektronika a spotřebiče, třetí příčku obsadila kosmetika nebo drogerie, kde sleva motivuje k nákupu 57 % zákazníků. „Ve slevách ráda nakupuje drtivá většina lidí. Více jak 40 % je dokonce aktivně vyhledává,“ říká marketingová ředitelka PROFI CREDIT Dana Hakavcová. Ve slevách také rádi nakupujeme sportovní oblečení a vybavení a módu a doplňky.
Češi neradi zlevněný nábytek
Slevy drogerie zabírají nejméně v Bulharsku, v Polsku zase lidé více než jinde slyší na zlevněný nábytek a sportovní vybavení. Naopak u nás nejméně nakupujeme ve slevách nábytek.
Hranice, kde se postoj nakupujícího láme, je ve všech sledovaných zemích zhruba totožná. 40% sleva už je pro zákazníky dostatečně motivující, čím vyšší sleva, tím ochota daný výrobek zakoupit stoupá.
Bulhaři milují slevové portály
V Bulharsku využívá různé slevové portály alespoň jednou měsíčně více než polovina lidí, zatímco u nás pouhá pětina. „Stejné množství Čechů, tedy 20 %, žádný slevový portál dosud nevyužilo,“ popisuje Hakavcová. Více jak třetina Čechů portály využívá pouze příležitostně. A téměř totožná situace je i v sousedním Polsku.
Nyní jsou docela populární slevové portály s kupóny, např. https://slevovykupon.net/