Zničí nový benzin motor i vašeho vozu? Kdo všechno se má bát natankovat E10

Autor: tmp - 
29. července 2016
14:55

I do Česka po vzoru Německa a dalších zemí Evropské unie míří nový benzin E10. A u pump do tří let vytlačí nynější Natural 95. Vyšší obsah lihu má snížit emise oxidu uhličitého. Bezmála 2,5 milionu vozidel ale hrozí poškození motoru, protože vyšší obsah lihu nedokážou zpracovat vozy vyrobené před rokem 2005. Týká se to i vašeho auta? Podívejte se.

V Německu je benzin s 10procentním obsahem ekologičtějšího lihu v prodeji už od roku 2011 pod různými oktanovými čísly jako Normal E10, Super E10 nebo třeba SuperPlus E10. Ovšem auta vyrobená před lety 2003 až 2005 si s novým palivem jen těžko poradí.

Hrozí poškození palivového čerpadla

Poškození hrozí například starším škodovkám. Tankovat E10 by rozhodně neměli majitelé felicií, favoritů, formanů nebo starších modelů. V ohrožení jsou ale i motory FSI ve volkswagenech. Modelům Lupo, Polo, Golf, Bora nebo Touran vyrobeným v letech 2000 až 2004 hrozí například poškození palivového čerpadla. Ale naopak třeba všechny automobily značky Nissan vyrobené po roce 2000 E10 tolerují.

Pokud si nejste jistí, zda vaše vozidlo či motocykl snáší benzin E10, můžete se podívat na přehledný seznam.

Německý autoklub v roce 2011 vyzkoušel, co nový benzin může provézt staršímu modelu. Do 2,2litrového motoru Opelu Sigma tu natankovali palivo E10 a ujeli 27 tisíc kilometrů. Poté zjistili, že se poničilo benzinové čerpadlo. Podle automobilky se nemusí nic stát, pokud řidič natankuje E10 jen jednou, doporučuje se ale co nejdříve přimíchat i klasické palivo.

To ale už od roku 2019 nebude možné. Nové palivo E10 totiž nahradí dosud nejprodávanější Natural 95 bez náhrady. Česká republika tak reaguje na evropskou legislativu, která nařizuje snížit celkové emise CO2. To jinak než zvýšením podílu biologické složky, což je zmiňovaný líh, nelze.

andyho ( 13. května 2019 11:18 )

Odkaz v článku je pochroumaný, zde je normální:
http­s://ww­w.da­t.de­/e10/
Vpravo žluté tlačítko s logem PDF.
Velmi přehledný seznam.
Němci -

žanyn ( 31. července 2016 17:52 )

Inu - až jsme z tlaku vysněnýho Západu zničili lány řepy, pozemky jim lacino prostituovali či dali k dispozici, všechny lihovary a cukrovary a t.d. a t.d. tak nám onen západ vnutí používat palivo s lihem. A pochopitelně kupovaným OD NICH. A to se náš zpitomělej národ k nim zato ještě bude lísat a vnucovat. Měl by někdo vyčíslit, o kolik takhle přijdeme (myšleno pokud by se mohlo využívat všeho před r. 89 a líh prodávat. Ptejme se pak - kdo je tu imbecilní?????

Renault84 ( 31. července 2016 11:33 )

 Jednoduchá věc . Jestliže mi benzin z benzinky zničí motor v tom případě požadují po benzimce náhradu škody. Pokud mi nějaké vládní, či evropské nařízení neumožňuje vykonávat své zaměstnání v tom případě jsem zzratny na penězích a tím padem mi někdo, v tomto případě EU, musí nahradit usly zisk. Jsem malilinkaty zivnostnicek a bohužel nemám např 700.000 Kč na nového transportéra. Takže za me je toto opět nařízení které je jen aby se řeklo ze se něco dělá v EU. Ale přijde k tomu miliony výjimek a dočasných odkladu atd atd atd. A ve finále Eu jednala měsíc o hovne.

9rot6 ( 30. července 2016 06:25 )

Řekl bych,že to nebude až tak dramatické, ke každému novému nařízení se postupně přidávají dodatečné vyhlášky a různé přívěšky,jako to bylo se Speciálem a konkrétně by se také měli starat naši zástupci v EU,každému je jasné, že tzv. východoevropské země nemohou tuto směrnici naplnit ani v průběhu 10 let, náš vozový park jen tak rychle neomládne,lidé na nové nemají peníz a jen tak rychle nedohoníme tzv. západní ekonomiku se mzdami až o dvěma třetinami vyššími,ale chce to klid,nebude to tak horké, jinak by to vypadalo,že někteří výrobci z nás chtějí vytáhnout na pokuty,které dostali za mořem za "vadný" softwer,poněvadž už se nesmí ani říkat " das auto", možné je vše!

KMGO ( 30. července 2016 01:45 )

 No benzínky budou mit problém ubide jim plno zákazníků.

Zobrazit celou diskusi