Už i Sobotka nakupuje dárky na internetu. E-shopy využívá stále více domácností
Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) nakupuje vánoční dárky na internetu. V pořadu Blesk.cz Ptám se, pane premiére potvrdil rostoucí trend, kdy se Češi nechtějí mačkat v přeplněných nákupních centrech a raději vybírají dárky z pohodlí domova. Co přesně premiér pořídil za dárky, neprozradil, ale podle statistik se před Vánoci v e-shopech nakupuje hlavně elektronika a móda. Pozor ale kdy dárky objednáváte, nemusí totiž dorazit pod stromek včas.
„Patříme v posledních letech mezi ty české rodiny, které si zvykly nakupovat na internetu. Takže velkou část nákupů už dneska pořizujeme na internetu. A velkou část nákupů pořizuje manželka,“ řekl premiér Sobotka pro Blesk.cz.
Podívejte se na video o nákupech premiéra:
V tuto chvíli zažívají internetoví prodejci ten největší nápor. Abyste dostali dárky včas, objednávejte nejpozději do 18. prosince. Většina e-shopů uvádí na svých stránkách, zda doručí zboží do Vánoc, ale může selhat zásilková služba, která je v této době také nejvytíženější.
Muži nakupují elektroniku, ženy módu
Podle statistik služby Zboží.cz muži nakupují nejčastěji elektroniku, a to 80 procent, a autopotřeby (90 procent nakupujících). Ženy nakupují dětské zboží (80 procent), kosmetiku a módu (70 procent).
Muži přistupují k nákupům analyticky. Nejdříve čtou recenze a hledají si podrobnosti o zboží. Ženy už vědí, co chtějí, rychle koupí a příliš recenze neřeší.
U dětského zboží rozhoduje vzhled a cena
I když u dětského zboží by měly být klíčové bezpečností parametry, lidé je příliš neřeší.
„Dva nejdůležitější parametry pro výběr zde jsou cena a vzhled. Mezi klíčové pro rozhodování je zařadilo 75 %, respektive 56 % dotázaných. I přesto, že bezpečnost dětí je asi to nejdůležitější v našich životech, mezi klíčové parametry pro výběr zařadilo pozitivní recenze zboží jen 22 % dotázaných,“ komentuje Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz.
Pyžama a autodráhy vládnou
I když nejpopulárnějším zbožím v kategorii oblečení a módy jsou hodinky, v předvánočním období nakupují muži svým drahým polovičkám pyžama a dámy svým pánům pořizují župany. Zájem o ně se zvýšil v prosinci až desetkrát. Největší popularitě se těší dámské a pánské parfémy, nebo i balzámy po holení. Dětem se nejčastěji kupuje stavebnice LEGO, před Vánoci roste zájem o kreativní dárky a o nestárnoucí klasiku – autodráhu.
Tak..zhrzená ženská si nedá pokoj ani po rozvodu..