"Události posledních dní zatím nevedly k tomu, že by se snížila chuť lidí cestovat. Pro nás jako pro organizátora zájezdů však samozřejmě vyvstává otázka, kam se budou chtít lidé vydávat," řekl Joussen. "Je ovšem jasné, že se všichni budeme muset naučit žít s určitou mírou rizika," uvedl.

Joussen nemá obavy, že by se turisté po atentátu začali vyhýbat Turecku. "Je třeba si uvědomit, že ten útok se odehrál v Istanbulu, hlavní turistické cíle jsou však přímořská letoviska," řekl. "Pokud bych sám měl objednanou dovolenou do Turecka, plány bych neměnil a nejspíš bych se tam i cítil bezpečně," tvrdí.

Šéf TUI připustil, že bezprostředně po atentátu nových objednávek zájezdů ubylo, podle něj však tento pokles bude nejspíš jen přechodný. "Naše dosavadní zkušenosti ukazují, že když přijde teroristický útok, zhruba po dvou až třech týdnech se zpravodajství o něm vytratí z médií. Pro lidi pak už hrozba neexistuje a zájem o destinaci se vrací," řekl Joussen.

Jiná je podle něj situace v Egyptě a v Tunisku, kde k atentátům došlo opakovaně a uskutečnily se právě v přímořských letoviscích. Image obou zemí navíc už předtím poškodily demonstrace v době arabského jara 2011. Turisté se proto od těchto destinací odklánějí a hledají za ně náhradu. Podle Joussena z toho těží především hoteliéři ve Španělsku a v Řecku.

Skupina TUI vznikla v prosinci 2014 spojením cestovní kanceláře TUI Travel a jejího většinového majitele TUI AG a stala se největší světovou skupinou podnikající v cestovním ruchu. Vlastní cestovní kanceláře Thomson, Airtours a LateRooms.com, více než 120 letadel, 12 hotelových značek ve 28 zemích a provozuje divizi výletních plaveb. V minulém fiskálním roce zvýšila hrubý provozní zisk bez mimořádných a jednorázových položek o 15,4 procenta na 1,07 miliardy eur (28,9 miliardy Kč). V novém roce chce podle Joussena zvýšit zisk zhruba o deset procent.