Počet okradených zákazníků v obchodních domech v Ostravě v meziročně stoupl o více než 20 procent. "Hodnotili jsme období leden až říjen," uvedl. Přibylo i lidí, kteří byli okradeni na parkovišti v době, kdy z nákupního košíku vyndavali věci. "Těchto krádeží přibylo téměř osm procent," dodal.

O peníze a další věci v hodnotě 45.000 korun například přišel osmatřicetiletý muž koncem minulého týdne v Ostravě. V době, kdy ukládal nákup na parkovišti do auta, mu neznámý zloděj sebral tašku s osobními věcmi, kterou nechal odloženou v nákupním vozíku. "Spolu se zavazadlem zmizely doklady, platební karty, mobilní přístroj, finance," řekla policejní mluvčí Gabriela Holčáková.

Policisté proto přišli se speciální kampaní, kterou chtějí nakupující varovat a zlodějům ztížit krádeže. Kampaň se jmenuje Kdo z koho. Názvu odpovídá i grafika plakátů. Zákazníky hypermarketů zobrazuje v bílých kimonech a zloděje naopak v černém. Plakáty jsou doplněné o videonahrávky a zobrazují nejčastější formy krádeží. "Jsou to typické způsoby kapsářů, tedy krádeže odložených osobních věcí z košíků přímo v prostorách nákupního centra anebo krádeže, ke kterým dochází při nakládání nakoupených věcí z košíků do automobilů," dodala mluvčí.

Policisté dnes kampaň zahájili ve vybraných nákupních centrech v Ostravě, ale i na Karvinsku, Novojičínsku, Frýdecko-Místecku, Opavsku i Bruntálsku. Skončí až těsně před Štědrým dnem.