Obchod bude zaměřen na obývací pokoje. Zákazníci mohou v prodejně s pomocí odborníků plánovat šatní a úložné systémy či obývací stěny. Formát pop-up studia dává firmě možnost zaměřit se na jednu konkrétní oblast sortimentu, uvedl lídr projektu Peter Tichý.

Novinka je součástí globální strategie firmy, která koncept testuje v několika zemích. IKEA pointů je celkem osm, jsou například v Madridu, Římě či Londýně. "Pop-up je už podle názvu dočasný projekt a z naší zkušenosti z jiných zemí a průběžných výsledků víme, že podobný formát je mezi zákazníky ve světě oblíbený. Na základě výsledků projekt v průběhu roku vyhodnotíme a rozhodneme se, jaké budou naše další kroky," dodal Tichý.

IKEA očekává, že obchodem denně projde alespoň 1000 zákazníků a roční obrat dosáhne 100 milionů korun. Investice činila 17 milionů korun. Pracovní místo v prodejně najde 30 zaměstnanců.

IKEA v Česku provozuje čtyři prodejny. Tržby firmy v ČR stouply ve finančním roce 2016/2017 o čtyři procenta na 9,7 miliardy korun. Za nárůstem stálo zejména zvýšení průměrné útraty, která vzrostla o šest procent na 1638 Kč.

Firma je největším maloobchodním prodejcem nábytku na světě. V Česku patří mezi největší prodejce nábytku firmy ještě Kika, Jysk, Asko-Nábytek, Sconto a Möbelix CZ. Tržby z prodeje nábytku v českých obchodech vzrostly loni o 2,3 procenta na 36,29 miliardy korun, vyplývá z údajů Asociace českých nábytkářů.