"Největší změnou je zavedení rychlého segmentu z Prahy do Plzně, což je dálková doprava, kterou objednává ministerstvo dopravy," uvedl. V regionu na to navazují změny vyvolané těmito rychlíky, tamní tratě jsou jednokolejné, regionální vlaky se musely přizpůsobit.

Na trati Praha - Plzeň pojedou místo současného hodinového taktu každou hodinu od 05:00 do 21:00 dva rychlíky, rychlejší a pomalejší. Pouze v 09:00 a v 11:00 nepojedou oba. Doba jízdy expresu z Prahy hlavního nádraží do Plzně bude od 10. prosince jednu hodinu 25 minut, o 12 minut méně než dosud. Stavět bude jen v Praze na Smíchově a pak až v Plzni.

Pomalejší rychlík bude zastavovat na Smíchově, v Berouně, v Kařezu, Hořovicích a Rokycanech. Denně spojí Prahu a Plzeň až 31 párů expresních a rychlíkových spojů jedním směrem, o 55 procent víc než dosud. Expresy se budou z Plzně dělit na směr do Chebu a do Domažlic, z Plzně pojedou každé dvě hodiny.

Na trati z Plzně do Domažlic pojedou nově vlaky až do zastávky Domažlice město, čímž se přiblíží centru. Na stejné trati pojede nový spěšný vlak v 06:48 do Plzně, kde bude za hodinu. "Dále tam pojede posilový osobní spoj před 16:00 do Nýřan a zpět," uvedl ředitel. Velká změna bude na trati Plzeň - Klatovy, kde přibudou rychlíky, upravily se taky časy osobních vlaků na jednokolejné trati. Přibyly i rekreační spoje z Klatov na Železnou Rudu.

I příští rok bude v regionu hodně výluk. "Aktuálně se staví nový most na nádraží v Plzni, bude pokračovat jižní most, kde nastanou také problémy se směrem na západ," uvedl ředitel. Chystá se křížení domažlické trati s chebskou u plzeňské Škodovky, kde je na jaro plánována tříměsíční výluka, na podzim bude následovat zhruba dvacetidenní výluka. Na trati Pňovany - Bezdružice se bude na jaře po dobu tří měsíců budovat most.