Omezování rozpočtů na služební cesty bylo zřetelné po vypuknutí hospodářské krize v roce 2008. Opačný trend spojený s vyšším počtem obchodních cest pak začal od roku 2015.

"Za osm let se neukázala potřeba nahradit tradiční způsob setkávání se tváří v tvář novými komunikačními prostředky," uvedl Barták. Podle něj je pro byznys stále potřeba alespoň občas neformálně hovořit s obchodními partnery a rozvíjet tím osobní vztahy.

Kantar TNS telefonicky zpovídala zaměstnance ve více než tisícovce společností alespoň s 50 zaměstnanci v Česku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Litvě a v Lotyšsku. Společnost Amadeus, kterou před 30 lety založily letecké společnosti Lufthansa, Iberia, SAS a Air France pro distribuci letenek, poskytuje software pro prodej letenek cestovním agenturám a online prodejcům. Celosvětově zaměstnává na 14.000 lidí. Vloni rezervační systém Amadeus celosvětově odbavil 1,4 miliardy cestujících.