Česko bylo loni nejsilnějším trhem se zhruba 44.000 prodanými vozy. Zbytek připadá na Slovensko, Polsko a Maďarsko. Celkově za dobu existence firma prodala přes 1,9 milionu aut. Prémiová značka Mototechna Premium loni prodala 45 aut s průměrnou cenou 938.500 Kč. Průměrná cena vozu v AAA přitom činí zhruba 182.000 Kč.

"Pro letošní rok jsme si naplánovali růst o deset procent a první čtvrtletí tento odhad potvrzuje. Do března jsme prodali 17.715 aut, přičemž samotný březen s prodejem 6947 vozů byl nejlepším měsícem od října 2007," uvedla Topolová.

Růst prodejů společnost podpoří otevřením čtyř poboček v Polsku, čímž se počet tamních autocenter zdvojnásobí, a také otevřením prvního nového autocentra v České republice po třech letech.

"Po pečlivé analýze jsme se rozhodli otevřít novou pobočku v Mladé Boleslavi, kterou lze bez nadsázky nazvat automobilovým hlavním městem ČR. Pobočka s plochou 4300 čtverečních metrů a s 20 zaměstnanci, která nabídne 200 automobilů, se nachází v atraktivní lokalitě průmyslové zóny Kosmonosy poblíž továrny Škoda Auto," dodala Topolová s tím, že autocentrum se otevře 10. května. Půjde o 22. pobočku v České republice.

Možné posílení kurzu koruny vůči euru po ukončení intervencí ČNB by mohlo znamenat příliv ojetých aut z dovozu. "Nárůst bude spíše v segmentu těch starších aut," uvedl ředitel výkupu Petr Vaněček s tím, že ty AAA většinou nevykupuje.

Na konci roku 2017 by měla skupina AAA Auto mít 45 prodejních míst, což je stav před krizovým rokem 2008. AAA na trhu působí 25 let. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.