Křesadlová byla zpěvačka, herečka pražského Semaforu a výtvarnice, ale také manželka oscarového režiséra Miloše Formana.

S ním se seznámila v roce 1963 na natáčení filmu Konkurs, snímku o fiktivním konkursu právě do Semaforu, kde nakonec Věra zůstala v angažmá až do roku 1989. Objevila se i ve snímcích Intimní osvětlení, Žert, Skřivánci na niti či Homolka a tobolka.

Kariéru Křesadlové ovlivnil fakt, že Forman byl v zahraničí a do Československa se po roce 1968 nevrátil. Zůstali sice manželi, ale příliš se nevídali. „Víte, během těch dvaceti let po roce 1968 jsme se celkem viděli asi čtyřikrát. Samozřejmě když v Praze točil Amadea, to ho hlídali fízlové. Přidělili mu takové dva řidiče, kteří ho měli hlídat, ale rovnou mu řekli, kdo jsou, tak ať před nimi nic neříká, aby to nemuseli hlásit. Dostal seznam lidí, se kterými se nesmí stýkat. Pak na něj byli někteří kamarádi naštvaní, že se s nimi neviděl, ale on tu potřeboval natočit ten film, a musel to dodržet. Někteří lidé to nepochopili,“ vzpomínala v knize 1968 očima 50 autora Petra Macka.

Ona i on začali postupně žít své vlastní životy. Věra se zamilovala do dramaturga ČT Jana Kratochvíla. „Když jsem přišla do jiného stavu, řešilo se, jestli se máme rozvést, nebo ne, ale nakonec rozvod neproběhl. Kratochvíl přiznal otcovství a Miloš mě jako manželku musel zažalovat. Pak si z toho v Americe dělal legraci, že má třetího syna bez práce. Od té doby jsme se nevídali. Až před naším skutečným rozvodem v roce 1999 jsem za ním byla v Connecticutu. S jeho Martinou jsme si padly do oka,“ dodala v knize.

Fotogalerie
44 fotografií