"Překladiště bude rozšířeno na více než dvojnásobek, přičemž dopravní a manipulační plochy dosáhnou plochy 71.000 metrů čtverečních a dopravní výkonnost naroste na téměř 5000 TEU (standardizovaných kontejnerových jednotek)," uvedl mluvčí. V současné době má terminál rozlohu 31.000 metrů čtverečních a kapacitu 2400 TEU.

"Cílem projektu je maximální využití kapacity pracoviště pro vlakové soupravy délky 700 metrů, umožňující nabídnout nový standard přepravy a odbavení našim zákazníkům při současné úspoře nákladů na vlečkové manipulace," uvedl obchodní ředitel AWT Viktor Bystrian.

Generální ředitel skupiny AWT Arkadiusz Olewnik uvedl, že překladiště má v Evropě strategickou a perspektivní polohu, je součástí 25 terminálů a překladišť v Polsku a je napojeno na významné evropské přístavy. "Spolu s PKP Cargo ho chceme stále více zapojovat do logistického trojúhelníku Balt - Jadran - Severní moře nebo obsluhy Hedvábné stezky. Pro celou skupinu PKP Cargo představuje bránu především do jižní Evropy," uvedl Olewnik.

AWT patří mezi největší soukromé železniční nákladní přepravce v Evropě. Ve svém vozovém parku má více než 160 lokomotiv a 5000 vozů. Kromě paskovského terminálu provozuje v České republice více než 60 železničních vleček, vlastní přes 400 kilometrů vlastních tratí a zaměstnává přes 2100 lidí. Součástí polské skupiny PKP Cargo, která je největším operátorem nákladní železniční dopravy v Polsku a druhým největším v Evropské unii, se AWT stala loni.