Sobotka připomněl, že SFDI měl v rozpočtu na krajské silnice loni 4,4 miliardy korun a letos tři miliardy. Kraje podle premiéra připravily vhodné projekty a peníze se podařilo efektivně využít. Sobotka zároveň poukázal na to, že návrh rozpočtu fondu dopravy na příští rok je o 16 miliard korun vyšší než letošních zhruba 66 miliard korun.

"V navrhovaném rozpočtu SFDI je doslova uvedeno, že ´dlouhodobé podfinancování komunikací nižšího řádu má negativní vliv na celkovou efektivitu dopravní cesty a do určité míry znehodnocuje prostředky vložené do výstavby páteřní infrastruktury´," cituje Sobotka v dopise ministrovi dopravy. Ťok na čtvrtek ohlásil společnou tiskovou konferenci s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO), na které chce představit plán výstavby a financování dálniční a silniční sítě v příštím roce.

Ministerstvo dopravy přičítá kritiku ze strany premiéra zostřenému předvolebnímu boji. Uvedlo, že by si zasloužilo spíš pochvalu za nenárokové příspěvky na krajské silnice z posledních dvou let. "Rozpočet na příští rok je v tuto chvíli uzavřený, a pokud bude resort dopravy dobře hospodařit a peníze zbudou, pak je možné otevřít téma dalšího mimořádného příspěvku krajům," sdělil ČTK mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Sobotka už koncem minulého týdne uvedl, že vláda se při projednávání rozpočtu fondu dopravy k financování oprav krajských silnic ještě vrátí. Asociace krajů ČR minulý týden ve čtvrtek vyzvala ministra dopravy k rezignaci poté, co Ťok v rozhovoru pro Lidové noviny uvedl, že příspěvek na opravy silnic druhých a třetích tříd bude v roce 2017 nulový.

Stát prostřednictvím SFDI platí opravy a údržbu dálnic a silnic první třídy. O silnice nižších tříd se pak starají kraje a obce.