Carlsberg, který je čtvrtým největším producentem piva na světě, uvedl, že jeho hospodaření zasáhly odpisy a náklady na restrukturalizaci ve výši zhruba deset miliard DKK, související zejména s podnikáním v Rusku. Výsledek ale překonal odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters v průměru očekávali ztrátu 1,91 miliardy DKK. V samotném čtvrtém čtvrtletí zůstala firma v zisku, ten se ale prudce snížil na 78 milionů DKK (282 milionů Kč) ze 168 milionů DKK před rokem. Tržby za čtvrté čtvrtletí se zvýšily o dvě procenta na 14,6 miliardy DKK.

Carlsberg v roce 2008 ovládl přední ruskou značku piva Baltika. Kvůli přísnější regulaci a celkově horší kondici ruské ekonomiky má ale na ruském trhu potíže. Pokračující pokles prodeje v Rusku a na Ukrajině způsobil, že skupina loni prodala o čtyři procenta méně piva než v roce 2014.

Zisk třetího největšího pivovaru na světě Heineken byl v souladu s očekáváním analytiků. Firma dodala, že příjmy rostly na všech jejích trzích, provozní zisk však klesl v Africe a na Blízkém východě, hlavně kvůli menšímu počtu turistů v regionu a hospodářskému poklesu v Nigérii a Kongu. Nejrychleji rostl provozní zisk na americkém kontinentu, zvláště v Mexiku a Brazílii.

Heineken i Carlsberg očekávají v letošním roce růst zisku. Přispět k tomu má hlavně vyšší spotřeba ve Vietnamu a v jihovýchodní Asii, které mají vyrovnat slabší poptávku z Ruska a Afriky.

Carlsbergu patří kromě značky stejného jména také třeba značky Tuborg, San Miguel či Kronenbourg. V České republice Carlsberg loni koupil jednapadesátiprocentní podíl v Žateckém pivovaru. Dánský podnik už také řadu let úzce spolupracuje s Budějovickým Budvarem.

Heineken působí ve 170 zemích. V Česku mu patří pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.