"Naše nová štíhlá struktura nám umožní efektivně rozvíjet velký potenciál koncernu, jeho značek a zaměstnanců," uvedl v dnešním prohlášení Müller. "Budeme rozhodovat rychleji a postupovat efektivněji," dodal.

Personální změny související s restrukturalizací vedení vstoupí v platnost v prvním čtvrtletí příštího roku. Tyto změny budou převážně interní, do firmy se nicméně po třech letech vrátí manažer Ulrich Eichhorn, který se stane šéfem vývoje a výzkumu.

Volkswagen dal již dříve najevo, že chce Müllerovi poskytnout prostor k tomu, aby se mohl soustředit na celkovou strategii koncernu. Změny ve struktuře vedeni by Müllerovi měli rovněž zajistit více času na řešení emisního skandálu, napsala agentura Reuters.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Podle některých analytiků by náklady Volkswagenu na svolávání vozů do servisů, právní spory a pokuty související s tímto skandálem mohly překročit 40 miliard eur (1,1 bilionu Kč).