"K žádným zásadním změnám nedošlo. Půjde pouze o drobné úpravy a minutové posuny časových poloh vlaků," uvedl Kostelný. To se týká například trati Rokycany - Nezvěstice, kde se modernizuje zabezpečovací zařízení a nástupiště. Na trati Pňovany zastávka - Bezdružice budou jezdit motorové nízkopodlažní jednotky Regionova, na úseku z Domažlic do Furth im Waldu budou nasazeny motorové jednotky bavorského dopravce Regentalbahn a na trati Nýřany - Heřmanova Huť budou moci děti využít lepší přípojovou návaznost na školní spoj do Plzně.
Železniční dopravu v kraji budou dál omezovat výluky způsobené velkými stavbami jako přestavba plzeňského hlavního nádraží, modernizace třetího železničního koridoru v úseku Rokycany - Plzeň a rekonstrukce stanice Horažďovice předměstí.
Podle hejtmanova náměstka Jaroslava Bauera (ČSSD) bude příští rok činit dotace na uhrazení ztrátovosti železniční dopravy 548 milionů korun, z toho kraj dá 406 milionů a 142 milionů korun ministerstvo dopravy na základě memoranda o podpoře regionální dopravy. Kraj od roku 2002 zvyšoval objednávku u Českých drah, které jsou zatím jediným dopravcem na železnici v kraji. V roce 2014 přistoupilo hejtmanství k prvnímu snížení a objednalo o 5,6 procenta méně vlaků, na letošek i přes nesouhlas některých obcí o 4,8 procenta méně. Zrušeny byly nejméně využívané spoje, většinou brzy ráno a pozdě večer. Tyto spoje už letos zčásti nahradily autobusy.
Autobusová doprava, která je pro kraj třikrát levnější než vlaková, najede příští rok 15,485 milionu kilometrů, meziročně o zhruba 800.000 kilometrů více. "Celkem nás přijde autobusová doprava na 426 milionů korun, kraj uhradí 409 milionů a obce přispějí částkou 17 milionů korun," řekl Bauer. Plzeňský kraj tak přijde příští rok dotování dopravní obslužnosti na více než 800 milionů Kč.