Výstavba silnice byla v minulosti několikrát pozastavena a její otevření se odkládalo. Že je konečně sjízdná, uvítají jak řidiči, kterým se cesta mezi Ostravou a Opavou zkrátí minimálně o pět minut, tak obyvatelé obcí, přes něž denně jezdilo přes 15.000 aut. Cestování mezi Ostravou a Opavou bude rovněž bezpečnější, neboť starý úsek cesty dosud patřil mezi nejnebezpečnější silnice v kraji a často se tam stávaly vážné nehody. Na nové čtyřproudé silnici jsou výhradně mimoúrovňové křižovatky.
Moravskoslezský hejtman Miroslav Novák (ČSSD) řekl, že otevření silnice je významným posunem pro plynulost dopravy mezi Ostravou a Opavou. "Byť tomu chybí ještě ta třešnička, Prodloužená Rudná. Ale především z hlediska bezpečnosti v Hrabyni i Polomi a pro místní obyvatele je to významný přínos. A u té bezpečnosti - všichni víme, co dokáže Josefovický a Hrabyňský kopec v zimě," řekl hejtman. Otevření nové silnice ovlivní i autobusovou dopravu, změní se trasy i jízdní řády linek.
Hrabyňská starostka Zdeňka Jordánová (ČSSD) řekla, že hlavní je, že se v obci zklidní život a zlepší životní prostředí. Nová silnice jí ale přinese i rozvoj. "Už dva roky zpět občané, kteří se chtějí nastěhovat a stavět v Hrabyni, tak se ptají především na dopravní obslužnost, na možnost dopravy mezi Ostravou, Opavou, zaměstnání. Takže, když jsme jim sdělili tuto šťastnou akci, tak máme příval nových občanů a v Hrabyni se konečně začalo stavět," řekla starostka. Možný negativní vliv podle ní odvedení dopravy může mít na provoz restaurací a obchodů.
Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa řekl, že stavba byla velmi náročná. Zahrnovala 122 stavebních objektů, z toho 14 mostů. Nejdelší z nich má 545 metrů a je 56 metrů vysoký. "Zajímavé jsou určitě i zářezy, s kterými jsme se museli vypořádat. Jedná se o opěrné zdi, které jsme v zářezech postavili, vysoké 13 až 14 metrů, kde jsme zpracovali dohromady 3000 kubíků kamene jenom v těch gabionech, které jsou vidět," řekl Kroupa.
Stavbu silnice komplikovaly politické i majetkové spory, několikrát byla pozastavena. "Bylo několik milníků. Především to bylo téměř dvouleté přerušení z rozhodnutí tehdejšího ministra (dopravy za Věci veřejné Víta) Bárty, které dodnes nikdo nepochopil," řekl hejtman. Ztrátami času podle něj byly také konzervace a odkonzervování stavby a složitá majetkoprávní vypořádání. Spory týkající se výkupů pozemků řešily ŘSD i kraj, který na výkupy přispěl dvěma miliony korun.
Na silnici I/11 zbývá v kraji dostavět ještě tři důležité úseky: obchvaty měst Opavy a Krnova a takzvanou Prodlouženou Rudnou ulici v Ostravě. Ta je pro spojení Ostravy s Opavou klíčová, má vyvést dopravu mimo přetížené křižovatky v Porubě.
"Beru jako malý zázrak, že se nám povedlo dnes tu stavbu otevřít. Nicméně pořád jedeme od špuntu k špuntu, tato komunikace bude plnocenná, když bude Prodloužená Rudná a napojení na Rudnou kolem Vřesiny," řekl hejtmanův náměstek Daniel Havlík (ČSSD).
Stavbu blokuje soudní spor ohledně posledního čtyřsetmetrového úseku. "Do již vykoupených pozemků nám katastrální úřad zapsal zpět věcné břemeno. To znamená existuje tam teď věcné břemeno ve prospěch fyzické osoby," řekl Kroupa. Pokud by se podle něj podařilo věc ideálně vyřešit, mohla by být Prodloužená Rudná dostavěna na konci roku 2018.