Zakázku na zajištění autobusové dopravy v Libereckém kraji od prosince 2014 do prosince 2024 vypsalo počátkem června 2012 předchozí sociálnědemokratické vedení kraje. Termín pro podání nabídek se kvůli námitkám a úpravám desetkrát posouval. Zakázku za 4,074 miliardy korun mohl získat jediný uchazeč nebo až tři, je rozdělena na tři regiony - Západ (Českolipsko), Východ (Jablonecko, Semilsko) a Sever (Liberecko). Rozhodnutím z 28. května loňského roku ÚOHS zakázku zrušil. V odůvodnění tehdy uvedl, že kraj nevyhověl námitkám Bítešské dopravní společnosti, která si stěžovala na netransparentnost soutěže.
Podle předsedy antimonopolního úřadu Petra Rafaje z 6. října, které má ČTK k dispozici, úřad nerozhodl správně a v souladu se zákonem, proto se bude kauzou zabývat znovu. "Na rozhodnutí jsme čekali déle než rok. Délku přezkoumávání úřad zdůvodňoval složitostí zakázky. Nyní budeme čekat na další postup úřadu," poznamenal Mastník. Aby kraj veřejnou dopravu zajistil, prodloužil o další dva roky smlouvy s původními dopravci. Proti tomu se ale k antimonopolnímu úřadu odvolali dopravci skupiny ICOM transport, kteří pro kraj sice nejezdí, ale nabízeli nižší ceny.
Krajští zastupitelé dali u dočasné zakázky přednost prodloužení smluv, i když by zapojení ICOM znamenalo úsporu zhruba pět milionů korun. Vstup nového dopravce, který není zapojen v integrovaném systému dopravy v kraji, považovali u krátkodobé zakázky za rizikový. Dopravci na základě prodloužených smluv jezdí od Nového roku za ceny nižší než loni. Celkově by měl kraj ve srovnání s minulým rokem ušetřit kolem 27 milionů korun. Smlouvy jsou na dva roky s šestiměsíční výpovědní lhůtou. I tuto zakázku prověřuje ÚOHS na základě rozhodnutí svého předsedy opakovaně.