"Stanovisko v procesu EIA doporučilo variantu, se kterou radnice nesouhlasí. Budeme jednat s dopravním podnikem, aby projekt přepracoval a racionálním požadavkům městské části vyšel vstříc," řekla ČTK místostarostka Prahy 6 Petra Kolínská (SZ).

Tramvajová trať začne na smyčce Divoká Šárka a povede ulicí Vlastina, podél ulice Drnovská a skončí jednokolejným obratištěm u křižovatky s Dědinskou. Na trase je pět párů zastávek s pracovními názvy Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědinská. Tramvajové spojení má obsloužit sídliště na Dědině a zajistit jeho rychlejší spojení s metrem A, píše se v podkladech pro EIA.

Magistrátní odbor životního prostředí stanovil řadu podmínek, které musí investor při stavbě dodržet. Podmínkou více než dvoukilometrové stavby je mimo jiné doplnění parkovacích stání a zachování stávající zeleně. Vytipované stromy musí dopravní podnik přesadit na náhradní stanoviště. Stavba by měla zohlednit pěší a cyklisty. Investor musí zohlednit akustickou studii a zajistit protihluková opatření. Do roka od zprovoznění pak ve spolupráci s místní radnicí prověřit stav automobilové dopravy.

Místní obyvatelé se obávají především hluku, vzniku nových křižovatek a úbytku míst pro parkování.