Tuto trasu vybral dopravní podnik jako první záměrně, tramvaje hojně využívají návštěvníci města. Zastávky jsou u autobusového a vlakového nádraží, v centru města i v blízkosti turisticky atraktivních cílů, jako jsou Ještěd, zoo, botanická zahrada, muzeum či galerie. "Bankovní kartou bude možné platit ve všech 32 tramvajích, které se střídají na této trati," uvedl Wejnar.

Cestující v Liberci mohou za jízdenky platit platební kartou zatím jen u automatu na terminálu městské dopravy v centru a od loňského listopadu i v nové tramvaji EVO2. Ohlasy od cestujících jsou podle ředitele velmi pozitivní, proto nabídku rozšiřují. Za jízdenku z automatu ve voze i na terminálu zaplatí cestující stejně jako v trafice 20 korun, nebo deset v případě zlevněné jízdenky. Liberec byl první městem, které bezkontaktní platby cestujícím umožnilo, systém se testuje i v Brně nebo Plzni. Liberecký dopravní podnik spolupracuje na projektu s MasterCard a ČSOB.

Zkušenosti s bezhotovostní platbou má liberecký dopravní podnik už od roku 2006, kdy město zavedlo elektronickou kartu, na níž lze nahrát předplatné nebo ji využít jako elektronickou peněženku k zaplacení levnějšího jízdného ve voze. Teď mají podle Wejnara možnost zaplatit bezhotovostně i ti, kteří elektronickou kartu nemají a nechtějí využít dražší SMS jízdenku.

Od léta začne v Liberci jezdit i šest nových nízkopodlažních autobusů Urbanway, které splňují emisní normu Euro 6. Cestujícím nabídnou lepší komfort a snadněji se u nich pozná, na jaké lince jezdí. "Informační panely budou barevné, navíc přibude čtvrtý, který bude na levém boku," řekl Wejnar. Nemělo by se tak stávat, že cestující dobíhající ze strany od řidiče, zjistí až po oběhnutí autobusu, zda jde o spoj, který potřebuje. Nové autobusy pomohou také dopravnímu podniku získat lepší přehled o obsazenosti spojů. "V dveřních rámech mají zařízení na sčítání cestujících s přesností mezi 95 až 98 procenty," uvedl Wejnar. Stávající autobusy to neumožňují a cestující počítají nárazově takzvaní sčítači sedící v autobuse.

Dodávka nových autobusů je součástí zakázky za bezmála sto milionů korun, která je rozdělena do několika let. Celkem by měl dopravní podnik získat 21 nových autobusů, zatím jich převzal šest. Dalších devět do Liberce dorazí v letech 2016 až 2017. Průměrné stáří vozového parku by díky tomu mělo zůstat na zhruba osmi letech. DPMLJ zajišťuje městskou dopravu v Liberci i Jablonci, včetně tramvajového spojení mezi nimi. Na 72 tramvajových a autobusových linkách přepraví ročně přes 32 milionů cestujících a najezdí bezmála osm milionů kilometrů.