Než vyjede na Pustevny do výšky 1018 metrů nad mořem, překoná sedačka převýšení 400 metrů. Lanovka je dlouhá 1637 metrů, je na ní 164 sedaček a jízda trvá přibližně 13 minut. Stálou obsluhu zajišťuje až 14 lidí, v lyžařské sezoně se jejich počet zdvojnásobí. Lyžařů mířících na svahy na Pustevnách ale stále ubývá.

"To je všeobecný trend v České republice," řekl Chrostek. Hodně lidí podle něj jezdí na lyžařské dovolené do Alp, kde si užijí lyžování na zcela jiné úrovni než v Česku. Navíc se podstatně rozšířila nabídka lyžování i v Beskydech. "Kdysi byly Pustevny vyhlášeným lyžařským střediskem, dnes už tomu bohužel tak není. V okolí přibývá dalších sedačkových lanovek a lyžařských středisek a to nám lidi ubírá," řekl Chrostek.

Návrh lanovky na Pustevny vznikl po podstoupení pohraničí a vytvoření protektorátu v roce 1939. V Beskydech se jich původně mělo stavět více, ale nakonec kvůli velkým nákladům firma Františka Wiesnera z Chrudimi vybudovala jen tu na Pustevny. V 50. letech prošla dráha kompletní rekonstrukcí, v letech 1983 až 1986 pak byla na delší a výškově členitější trase vybudována lanovka nová, jejíž provoz začal 1. ledna 1987.

A podle Chrostka není daleko doba, kdy i současná lanovka doslouží a nahradí ji modernější. "Údržba je pořád stejná, pořád se renovuje směrem k lepšímu, nicméně ty díly už se nevyrábějí, čili se to nějak opravuje ze starých zásob. Za nějakých 10 až 15 let nás čeká určitě výměna za nový typ, lepší a rychlejší," řekl vedoucí lanové dráhy.

Lanovka na Pustevny se rozjíždí každou půlhodinu denně od 08:00 do 17:00. Jednosměrná jízda stojí dospělého 100 korun a děti 60, obousměrná dospělého 140 a děti do výšky 140 centimetrů 90 korun. Děti do pěti let jezdí zdarma.