„Nejde o žádnou revoluční změnu. Ve skutečnosti už to platí od roku 2004,“ říká za Svaz prodejců a opravářů motorových vozidel ČR Josef Lhoták. „Jediná věc, která se k 1. červnu mění, je to, že se ve výkladu k tzv. blokové výjimce (řeší vztah automobilek se zákazníkem) výslovně (!) uvádí, že výrobci aut už nemohou ani poskytování nadstandardní záruky (tzn. každé nad zákonné 2 roky) podmiňovat návštěvami autorizovaných opraven.“

Dosud některé značky nutily zákazníky jezdit do autorizovaných servisů s tím, že jen tak jim garantují nadstandardní záruku nejvýznamnějších automobilových dovozců odliv klientů v servisech nečeká.

„Tahle zpráva možná potěší zákazníky v Německu, ale v Česku jsou obecně rozdíly mezi autorizovanou a neautorizovanou opravnou nižší,“ řekl Blesku Vít Pěkný, šéf českého zastoupení značky Kia. „Ne, nebojíme se. Už teď si samozřejmě zákazníci mohou jezdit s autem, kam chtějí. Jen je třeba počítat s tím, že v případě uplatňování záruky musí doložit, že oprava byla provedena výrobcem předepsanými postupy,“ podotýká.

 

Porovnání cen práce
Autor: Infografika Blesk