V Malešicích podle metropolitního plánu vznikne nové železniční překladiště, kam budou směřovat dvě až tři vlakové soupravy a 110 kamionů denně. Stejnou službu dnes odbavuje areál nákladového nádraží na Žižkově, Praha ale počítá s ukončením jeho činnosti.

„Praha 10 patří do širšího centra metropole a malešicko-strašnickou průmyslovou zónu považujeme za území, kde v budoucnu předpokládáme postupnou transformaci v novou městskou čtvrť, která se zapojí do organismu města,“ uvedl radní Prahy 10 Bohumil Zoufalík (Hnutí pro Prahu 10).

Jaká bude realita, je v současnosti stále nejisté. Metropolitní plán – tedy dokument, který určí, co všechno se na území hlavního města bude stavět – má platit od roku 2020.

Jeho příprava však nabírá zpoždění. Mimo jiné proto, že vedení Prahy odvolalo šéfa Institutu plánování a rozvoje (IPR), který měl přípravu plánu na starosti.