Slepeckou navigaci na nejfrekventovanějším nástupišti v celém Brně dlaždiči při generální rekonstrukci přednádraží totálně zpackali. Vedli ji totiž středem ostrůvku – a rozum nezapojili ani dělníci firmy, která osazovala lavičky a přístřešky pro cestující a bilboardy. Lišta nelišta, slepec neslepec, prásk a hotovo! Stavební dozor i stavbyvedoucí skandálně zaspali – a investor celé zmršené nástupiště bez mrknutí oka převzal.

Město se navíc ještě chlubí, jak prostor před hlavním nádražím „zkulturnilo.“ „To se může stát snad jen v Brně,“ glosují situaci cestující na sociálních sítích. Ne dosti na tom. Podle diskutujících se již na nástupišti několik nevidomých málem potlouklo.

Předláždit chodník trvá v Brně víc jak měsíc?

Vlastníkem nástupištních ostrůvků, jízdenkových automatů, označníků zastávek a samozřejmě kolejové infrastruktury je Dopravní podnik města Brna. Hrubé chyby si je prý firma vědoma. A není v tom sama – dalším chybujícím je radnice Brna-střed.

Obě městské instituce o zpackaném díle za mnoho milionů korun vědí. Čas na okamžitou nápravu je však zřejmě nijak netlačí. „Předláždění nástupišť jsme prováděli podle technických standardů a platných norem,“ řekla Blesku mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová. Odkázala přitom na metodiku popsanou vyhláškou 398/2009 Sb.

„Nastalou situaci řešíme s městskou částí Brno střed, a to již několik týdnů. Do konce září tak dojde k předláždění některých prvků. Tyto práce budou probíhat současně s instalací nového zábradlí,“ řekla Lukšová.

Do té doby mají slepci a slabozrací před nádražím v Brně smůlu. Nebude-li v blízkosti nikdo, kdo je na překážky v cestě upozorní, velmi pravděpodobně narazí a zraní se. A třešnička na konec? Podobu nového zábradlí a jeho umístění prý dopravní podnik opět probere s radnicí Brno-střed. Cenu předláždění odhadují na 45 000 korun.

Fotogalerie
6 fotografií