"Je to jeden z největších seriálů, co se v České televizi točí od revoluce," řekl ČTK během dnešního filmování na Konopišti kreativní producent Jan Lekeš. Tvůrci mají naplánováno 150 natáčecích dnů, v seriálu vytvořili 170 hereckých rolí a obsadili více než 3000 komparzistů. Točit se začalo loni na podzim a do prázdnin by se mělo skončit, pak přijde na řadu náročná práce ve střižně.

Zakladatel značky Mattoni v seriálu vystupuje ve třech životních etapách, vedle Švehlíků ho jako sedmnáctiletého ztvárnil ještě Jáchym Novotný. "Vychází se z autobiografie, která je částečně fiktivní, částečně se opírá o dohledatelné historické momenty. A právě proto, že ta figura je tak zajímavá, stejně jako období, druhá půle 19. století a první desetiletí 20. století, tak ta plocha 13 dílů má svoje opodstatnění," míní David Švehlík, který vystupuje ve většině dílů. V posledních dvou ho měl původně vystřídat Jiří Bartoška, kvůli vážné nemoci byl ale přeobsazen Švehlíkovým otcem Aloisem. "To nejhorší, co nás postihlo, je onemocnění pana Bartošky, který měl natočeno zhruba sedm dní, které budeme muset přetočit s panem Švehlíkem," řekl Lekeš.

Kromě Švehlíků se dnes do historických kostýmů oblékli i Martin Myšička, Jan Vondráček či Jana Plodková. "Ty kostýmy jsou překrásné, dělá to krásné siluety a vždycky je to radost mít na sobě. Co se týče korzetu, jsem ráda, že mě tady Helenka neutahuje příliš, že mohu dýchat," svěřila se Plodková. Josef Polášek ocenil, že se pro svou roli málomluvného Mattoniho zetě nemusel učit mnoho textu. "Je to takový člověk na pěst," popsal svou postavu.

Diváci se mohou těšit i na Tatianu Medveckou, která ztvárnila Mattoniho ženu v závěrečném období života. "Jsem starší vydání Táni Vilhelmové, což je docela potěšující," prohlásila Medvecká. Má ale pocit, že její postava si od života představovala něco jiného a bohužel končí jako smutná a zatrpklá paní. "Ale tak to prostě autor napsal. Táňa si užila to mládí a já holt hraju jako druhá Táňa to ne úplně veselé stáří," dodala.

Pro filmaře je konopišťské sídlo arcivévody Františka Ferdinanda d'Este zajímavé hlavně díky historickému období. Natáčení by se mělo časem přenést i na kroměřížský zámek, do alpského hotelu nebo k moři. "Hledá se vždy objekt, který je historicky správně z toho období, vnitřní prostory, které nejlíp odpovídají. Tohle je sice zámek, ale my točíme měšťanský dům. Musíme trochu umenšit tu honosnost, ale to jde. Dá se použít i část zařízení. Ta část, co se nepoužije, se vystěhuje, a dozařídí se to," popsal přípravy na natáčení Lekeš.