Schimmelpfenigova hra Říše zvířat tematizuje vztah herec - postava (v tomto případě divoké zvíře) a popisuje odvrácenou stranu herecké profese. Maska, jako součást každodenní existence jejího nositele, postupně prorůstá do skutečnosti. Přestože začíná být nesnesitelnou, už nejde odejmout. Atributy divadelní postavy se stávají neodmyslitelnou součástí osobnosti jejího představitele. A naopak - člověk jedná jako zvíře, zvíře myslí jako člověk.

Režisérka Polívková využila velkorysý prostor Studia Hrdinů. Její snahou bylo odkrýt to, co se obvykle odehrává v zákulisí, a organicky to propojit s děním na velké scéně. "Divák může paralelně sledovat tyto dva oddělené světy, a možná tak víc porozumět křehkému vnitřnímu mechanismu divadla, respektive inscenace. Herci fungují v rámci Říše zvířat jako součást obrazu. Je jim odepřena možnost improvizace i okamžitý individuální vklad - tedy mnohé z toho, co dělá z divadla živé umění. Nemají dokonce ani tvář, která je skrytá v masce," uvedla režisérka.

Roland Schimmelpfennig patří k nejčastěji uváděným německým autorům současnosti. Narodil se v roce 1967 v Göttingenu. Po absolutoriu divadelní školy v Mnichově se stal asistentem režie a posléze i členem uměleckého vedení divadla Münchner Kammerspiele. Působil mimo jiné v divadlech Berliner Schaubühne, Deutsches Schauspielhaus Hamburg, Burgtheater Wien a Volksbühne Berlin.Schimmelpfennig je mimo jiné držitelem Nestroyovy ceny za nejlepší německou hru roku 2002 a 2009 a ceny Rozhlasová hra roku 2004. Hra Říše zvířat je druhou částí Zvířecí trilogie a byla poprvé uvedena v Berlíně před sedmi lety.