Volba pořadatelů padla na Mladou Boleslav i proto, že tamní automobilka je řadu let partnerem festivalu, ve městě se také několik let konají ozvěny festivalu. "Umělci z Mladoboleslavska léta letoucí přispívají do minisalonu klapkou," uvedla manažerka projektu Irena Skaunicová.
Výstava poté poputuje do Prahy, kde bude instalována od 8. do 30. dubna v Divadle Hybernia. Od 2. května již budou klapky ve Zlíně, kde se v rámci festivalu uskuteční jejich dražba. Peníze budou i letos použity na podporu studentské filmové tvorby.
Loni dražba vynesla 1,3 milionu korun. Nejúspěšnějším autorem byla Kateřina Milerová, za její klapku nazvanou Tančící krtek s partnerkou dal kupec 70.000 korun. Autorčina druhá klapka Modrý medvídek na vodě byla vydražena za 60.000 korun. Rekordní byl rok 2009, kdy dražba vynesla 2,75 milionu korun. Nejúspěšnější byla klapka Libora Vojkůvky s názvem Touhy plná, klapka rozevřená, v roce 2008 za ni dal kupec 199.000 korun.
Tradice pomalovaných či jinak umělecky ztvárněných klapek začala v roce 1998, kdy na festivalu dostali umělci z různých oborů 26 klapek, měli jim vtisknout svůj osobitý rukopis. Za 16 let bylo vytvořeno, vystaveno a vydraženo 1692 klapek, prostřednictvím veřejných aukcí vydělaly asi 25 milionů korun. Peníze pomohly výrobě více než 200 audiovizuálních děl.