Výrobci se podle KPMG stále více orientují na klasické problémy jako jsou růst na rozvíjejících se trzích, optimalizace spalovacích motorů, standardizované platformy nebo racionalizace produkce. V porovnání s loňským průzkumem značně klesla očekávání kladená na služby mobility, ale překvapivě také konektivitu aut a technologie samořiditelných automobilů.

"Zdá se, že většina respondentů nedoceňuje důležitost technologií připojení vozidel na internet a automatického řízení, i když si jsou vědomi toho, že tyto trendy jsou nejvíce vidět a přitahují nejvíce pozornosti ze strany průmyslu a médií," uvedl partner v české pobočce KPMG Jan Linhart, odpovědný za služby pro automobilový průmysl. Například samořiditelná vozidla se podle špiček odvětví rozšíří až za 20 let.

Investiční prioritou do pohonných jednotek v příštích pěti letech má být zmenšování klasických spalovacích motorů. Zároveň se očekává rychlejší růst prodejů u malých, základních a středních vozidel než u velkých segmentů, jako jsou limuzíny, pick-upy či SUV. Za očekávaným poklesem prodejů větších vozidel stojí spíše přísnější ekologické limity než jejich upadající popularita u zákazníků. Pokles u větších vozů očekávají automobilky ze západní Evropy, Severní Ameriky, Japonska a Jižní Koreje. Naopak Brazílie, Rusko, Indie a Čína jsou spíše optimističtí a většina z nich očekává značný růst ve všech segmentech vozidel.

Manažeři z automobilového průmyslu věří, že svůj podíl na globálním trhu nejvíce navýší skupina Hyundai, pravděpodobně však i nadále zůstane až pátým největším světovým výrobcem. Na těsném druhém místě se v jejich hodnocení umístil Volkswagen, u nějž vidí větší růstový potenciál než u jeho dalších konkurentů Toyoty a GM.