Průzkum, který má za sebou první rok měření, vedle zmíněných ukazatelů zjišťuje například i to, odkud čtenáři časopis získali, kde ho nejčastěji čtou a zda využívají i elektronickou verzi. První roční vlny průzkumu, který pokračuje dál, se zúčastnilo více než 17.000 respondentů. Celkem posuzovali přes 1800 reklam ve 105 vydáních 76 časopiseckých titulů.

Do budoucna Unie vydavatelů uvažuje o zařazení dalších časopisů. Předpokládá přitom, že na financování se vedle vydavatelů budou podílet i mediální agentury a zadavatelé, jimž výsledky a přínosy průzkumu v současné době prezentuje a plánuje pro ně otevřít i dosavadní získaná data. "Ideální stav je ten, že budeme měřit všechny větší časopisy," řekl Tomáš Tkačík z Unie vydavatelů. To by podle něj umožnilo například měřit zásah reklamních kampaní ve více titulech najednou, zároveň by to ale znamenalo náklady v řádu desítek milionů korun. "To samozřejmě vydavatelé nejsou schopni sami zaplatit," dodal.

Výsledky průzkumu lze podle jejich autorů prezentovat z hlediska asi 70 produktových kategorií ale i z pohledu cílových skupin. Dokáže změřit také vnímání časopisu, například, že vybraný titul je podle čtenářů cenným zdrojem informací a články označují jako důvěryhodné.

Agentura GfK nevylučuje, že by v budoucnu podobný nástroj mohla nasadit i na deníky. "To je běh na delší trasu. Je to vždy o poptávce a nabídce," odhadl Jiří Nosek z agentury. Pravděpodobnější je podle něj ale spíše to, že do projektu budou zařazeny elektronické verze časopisů.

Výzkum StarchMetrix realizovala agentura GfK Czech v období od loňského září do letošního srpna pro Sekci časopisů Unie vydavatelů. Základním cílem bylo poskytnout mediálním agenturám a inzerentům údaje pro vyhodnocení efektivity tiskové reklamy. Deset titulů bylo zařazeno do výzkumu celoročně a ostatní na dobu jednoho čtvrtletí. GfK má zkušenosti s výzkumem z trhu ve Spojených státech a prosazuje se i v dalších zemích.