Úsek dálnice přes Ostravu byl postaven v roce 2008 a uveden do provozu roku 2010. Kdy bude komunikace opravena a provoz na mostech obnoven v plném rozsahu, ŘSD neuvedlo. Zhotovitel mostů má finální návrh opravy předložit k 22. září.
"ŘSD se domáhá odstranění závažných vad obou mostů na náklady zhotovitelů v probíhajícím rozhodčím řízení, a to již od první poloviny roku 2013. Zhotovitelé však svoji záruční odpovědnost za vznik těchto vad odmítli a reklamace ŘSD dosud nevyřešili," uvedl mluvčí.
Podle zhotovitele stavby, společnosti Eurovia CS, mosty nejsou nebezpečné. "Nevíme, z jakého důvodu ŘSD vyloučilo nákladní dopravu z uvedených mostů," sdělila České televizi mluvčí firmy Iveta Štočková.
Uzavření mostů pro nákladní dopravu podle mluvčího ŘSD nesouvisí se čtvrtečním zhroucením mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku, ale vyplývá z aktuální obhlídky mostů, kterou provedli správci komunikace v pátek. Už při srpnové kontrole bylo zjištěno, že mosty jsou ve velmi špatném technickém stavu.
Na mostech jsou vadná například ložiska. Jsou vysutá mimo své přípustné meze a mostní podpěry se pohybují nerovnoměrně. Mosty nyní projdou staticko-dynamickými zkouškami, odborníci přepočítají zatíženost a také budou sledovat vývoj vzniklých trhlin. Příčinu vad musí zjistit zhotovitel během reklamačního řízení a navrhnout koncept technického řešení oprav do 15. září. O týden později čeká ŘSD finální projekt oprav.