V tendru před třemi lety zvítězila výzkumná agentura Mediaresearch. Proti výsledku se postavila televize Nova, která se obrátila na antimonopolní úřad. Zároveň vystoupila z ATO a oznámila nový projekt vlastního měření televizní sledovanosti. Loni ale tyto přípravy zastavila a rozhodla se nadále spolupracovat s ATO. Vyjádření Novy ČTK shání.
"O tom, že tendr byl v pořádku, jsme byli přesvědčeni od samého začátku a věřím, že to dnes uznává i současné vedení TV Nova. Za nejdůležitější výsledek považuji zejména skutečnost, že nedošlo k zavedení dvojí výzkumné měny a rozbití jednotného měření. Dvoukolejné měření by bezpochyby zkomplikovalo život všem účastníkům mediálního trhu," uvedla jednatelka ATO Vlasta Roškotová. Podle asociace je nynější rozhodnutí předsedy ÚOHS pravomocnou tečkou za správním řízením zkoumajícím regulérnost veřejné zakázky.
ATO zastřešuje projekt elektronického měření sledovanosti a poskytuje koncovým uživatelům jednotná data o sledovanosti televizních stanic. Asociace byla založena v roce 1997. Jejími řádnými členy jsou Česká televize, FTV Prima, Asociace komunikačních agentur ČR, mediální zastupitelství menších televizních stanic atmedia a Stanice O. Přidruženými členy jsou Barrandov Televizní Studio a Asociace producentů v audiovizi. Nova se znovu stane řádným členem zřejmě na začátku příštího roku.