Firma Pars nova loni kromě tradičních oborů, jako je lakování či svařování, investovala také do nových typů technologií. "Ty většinou souvisí s plánovanou výrobou tramvají v rámci skupiny Škoda. Jedná se zejména o technologie lepení kolejových vozidel nebo obráběcí centrum na hrubé stavby tramvají a podvozkové rámy," uvedl Kurtinec.
Společnost loni dokončila také přípravné lakovací boxy, pořídila nový kolový soustruh, stroje na zkoušení nárazníků a instalovala tři nové jeřáby či filtrační jednotky, díky kterým se zlepšilo pracovní prostředí. Tržby firmy Pars nova v roce 2012 vzrostly meziročně o 183 milionů korun na rekordní 2,4 miliardy korun. Opravny zároveň zvýšily zisk z 455,3 milionu korun v roce 2011 na 468 milionů korun, což je také nejvyšší hodnota v historii firmy.
Firma Pars nova loni drtivou většinu tržeb získala v tuzemsku. Nejvíce peněz inkasovala za modernizaci a opravy motorových vozů, a to 1,74 miliardy korun. Za opravy elektrických lokomotiv utržila 322 milionů korun, za pantografické jednotky 169 milionů korun a za osobní vozy 35 milionů korun.
Na konci roku 2012 společnost Pars nova předala Českým drahám poslední modernizovaný motorový vlak řady Regionova a oficiálně ukončila jejich výrobu. Firma předloni získala od ČD zakázku na opravu čtyřiceti elektrických dvousystémových lokomotiv.
Podnik Pars nova je od roku 2008 součástí skupiny Škoda Transportation. Předloni se průměrný počet pracovníků šumperských opraven zvýšil o 20 na 794.