Podle nových prognóz letos globální reklamní investice posílí trojice událostí: zimní olympiáda, mistrovství světa ve fotbale a volby v USA v polovině prezidentského funkčního období, ze kterých bude mít prospěch zejména televizní reklama. Zadavatelům reklamy zároveň pomáhá obnovená důvěra v eurozónu, která začíná opětovně růst a jeví se méně náchylná k tomu způsobit světové ekonomice další negativní otřesy.

Dominantním médiem zůstává televize, která loni přilákala 40 procent investic, tedy téměř dvojnásobek výdajů na internetovou reklamu. Pro televizi hovoří schopnost zvýšit zásah reklamy a vytvořit povědomí o značce i asociace se značkou spojované. Podle ZenithOptimedia výdaje na televizní reklamu letos vzrostou o 5,2 procenta proti loňským 4,4 procenta.

Vedle toho internet zůstává zdaleka nejrychleji rostoucím médiem. Loni internetová reklama vzrostla o 16,2 procenta a v letech 2014 až 2016 by to mělo být v průměru o 16 procent ročně. Nejrychleji rostoucí podkategorií je display reklama, která by do roku 2016 mohla vzrůst o 21 procent ročně. Úspěšná jsou také sociální média s růstem o 29 procent ročně a on-line video s ročním růstem o 23 procent. Podle ZenithOptimedia budou v roce 2016 celkové investice do internetové display reklamy činit 74,4 miliardy dolarů, zatímco celkové investice do placeného vyhledávání budou 71,1 miliardy USD.

Do pohybu se podle agentury dala také mobilní reklama, která roste šestkrát rychleji než internetová pro stolní počítače. ZenithOptimedia předpokládá, že v letech 2013 až 2016 poroste mobilní reklama ročně v průměru o 50 procent, a to díky rychlému růstu používání chytrých telefonů a tabletů. Agentura odhaduje, že loni činily globální investice do mobilní reklamy 13,4 miliardy dolarů, což bylo 2,7 procenta z celkových investic do všech médií. Do roku 2016 by měla dosáhnout 45 miliard dolarů, tedy 7,6 procenta veškerých investic. Do konce prognózovaného období by tak mobilní reklama předstihla rádio, časopisy a venkovní reklamu a zaujala pozici čtvrtého největšího média na světě.