„Dostala jsem na počátku 90. let nabídku dabovat erotický film a tam Václav Vorlíček. Říkám, pane režisére, co vy tady? A on odpověděl: Není práce, paní kolegyně,“ zavzpomínala Zawadská.

Nouze přiměla tvůrce tak oblíbených a často reprízovaných filmů, jako je Dívka na koštěti, Jak utopit doktora Mráčka, na čas režírovat erotické snímky. Po sametové revoluci se přestalo točit a umělci se ocitli na suchu. „Erotické filmy byly dobře placené. Já už bych to ale teď dělat nechtěla,“ přiznala Zawadská. „Ono to funění a hekání je strašně namáhavé,“ dodala herečka, která má za dabing doma hned několik ocenění.

Ale na režiséra Vorlíčka vzpomíná herečka i kvůli jinému zážitku. „Když mě jednou po dabingu vezl pan Vorlíček domů, vyprávěl mi, jak myslel, že má infarkt. Pálilo ho totiž na prsou. Jenže pak se ukázalo, že mu jen spadl na košili oharek z cigarety,“ usmívá se Valerie vzpomínce. Vzpomínky Václava Vorlíčka Blesk nezískal. Celý den měl na mobilu hlasovou schránku.

Jubilantovy nejslavnější filmy a televizní seriály

Kdo chce zabít Jessii? (1966), Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky (1967), Pane, vy jste vdova! (1970), Dívka na koštěti (1971), Smrt si vybírá (1972), Tři oříšky pro Popelku (1973), Jak utopit dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974), Dva muži hlásí příchod (1975), Arabela (1979), Princ a Večernice (1978), Bouřlivé víno (1976), Zralé víno (1981), Létající Čestmír (1983), Rumburak (1984), Mladé víno (1986), Křeček v noční košili (1987), Jezerní královna (1997), Mach, Šebestová a kouzelné sluchátko (2001), On je žena (2005).

Jak se točí s režisérem Vorlíčkem

Iva Janžurová (69)
„Když jsme s Václavem Vorlíčkem točili Což takhle dát si špenát, váhal nad scénou v restauraci. Stella Zázvorková mu poradila: Dej jí volnost, ať si dělá, co chce. Tak jsem v kombiné skákala po stolech a pan režisér byl spokojený. On dokáže dát hercům volnost a prostor.“

Petra Černocká (60)
„Václav Vorlíček byl vůbec první režisér, s nímž jsem se v životě pracovně setkala. Teprve po Dívce na koštěti jsem postupem času zjistila, že všichni režiséři bohužel nemají ten dar nastolit při natáčení atmosféru pohody, klidu a srandy, že někteří skutečně pracují úplně jinak.“

Ondřej Kepka (40)
„Arabelu jsem točil čtyři roky. V první sérii mi bylo 8, režisér byl vlídný a natáčení bez problémů plulo. Při druhé řadě jsem byl na FAMU, tak jsem vše sledoval jako budoucí režisér. On dlouho vypadá, že si ničeho nevšímá, a pak zasáhne a dá o sobě vědět.“

Fotogalerie
2 fotografie