Experti čerpali data z aplikace Waze, z měřicího vozidla, pomocí nějž zkoumali data z objízdných tras a dalších dotčených komunikací, využívali také telematické systémy a nakonec i kamery. Data po čtyřech týdnech od začátku rekonstrukce ukázala, že doprava na mostě a jeho okolí probíhá víceméně plynule, jízdní doby se prodloužily v řádu minut.

V aplikaci Waze sledovali odborníci ulice K barrandovu, Strakonická, Komořanská, Modřanská, na Jižní spojce úsek od Štěrboholské spojky k Barrandovskému mostu, ulici Vídeňská a Barrandovský most jako takový. „Nejhorší situace byla v ulici Komořanská, což není s podivem, bylo to předpokládáno. V rámci běžného pracovního dne zaznamenala zhoršení stavu oproti obvyklému, data ukázala devítiminutové zdržení, což je oproti běžným 3,5 minuty více než dvojnásobek. Dál na ulici Modřanská ale dochází ke zlepšení jízdních dob oproti běžnému stavu,“ uvedl Richard Burgr, vedoucí dopravních analýz TSK.

V ulici K Barrandovu, Vídeňská i na samotném Barrandovském mostě byla doprava podle dat plynulá, zdržení bylo v pracovních dnech oproti běžnému stavu před rekonstrukcí průměrně minutové, na Strakonické to pak byly dvě minuty navíc.

MHD

Co se týče městské hromadné dopravy, byla i tam situace srovnatelná s běžným stavem před rekonstrukcí. „Největší zdržení u MHD došlo v Komořanské ulici, to se týká linky 165, a také u linky 170 v ulici K Barrandovu. Celodenní průměrné zdržení spojů na Barrandovském mostě je vyšší pouze o několik sekund a obecně jde spíše o pomalejší průjezd složitou dopravní situací, než že by šlo o závažný dopad na systém MHD. U ulic K Barrandovu a Komořanská jde o to, že jde o objízdné trasy místo chybějící rampy na most,“ uvedl za ROPID Martin Šubrt, náměstek ředitele pro městskou dopravu.

Primátor Zdeněk Hřib (Piráti), jeho náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) i šéf TSK Jozef Sinčák poděkovali řidičům. „Jsem rád, že se zúročila dlouholetá a kvalitní odborná příprava. Neobešlo by se to bez ohleduplnosti a pozornosti řidičů, jimž patří dík,“ uvedl Sinčák.

Odmítl odtah

Připomněl, že kritická situace nastala v minulém týdnu, kdy řidič odmítl nechat odtáhnout nepojízdné auto připravenou odtahovou službou zdarma a místo toho čekal na svoji odtahovku, kvůli čemuž se vytvořily kolony. „Celý proces příjezdu odtahové služby, naložení auta a jeho odtažení na nejbližší parkoviště je zdarma a je bezohledné ze strany řidiče, když to nevyužije a blokuje silnici. Věřím, že tato skutečnost pomůže dopravu zklidnit,“ uvedl.

Průběh rekonstrukce kvituje i opoziční zastupitel Patrik Nacher (ANO). „Nebudu kritizovat vedení Prahy za každou cenu. Po té katastrofální koordinaci oprav, kterou jsme viděli v podsatě celé volební období, probíha první etapa opravy Barranďáku i díky řidičům překvapivě dobře,“ řekl Blesku.

Na ovace je ale brzy podle Davida Vodrážky (51, ODS), starosty Prahy 13. „Je vidět, že pan primátor ani pan náměstek nejezdí autem kolem Barrandovského mostu. Fronty na Barrandově, v Chuchli a dalších trasách jsou dle jejich mínění normální,“ řekl Blesku.

Nejvytíženější komunikace

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za všechny roky na 594,5 milionu korun.

Jak Blesku sdělila mluvčí TSK Barbora Lišková, rekonstrukce probíhá podle harmonogramu. Do 10. června stihli dělníci demolici svršku, odstranění ocelového zábradlí, které bude repasováno a vráceno na most. „Dále byla odstraněna ocelová svodidla, zbourána svodidlová zídka, která spolu s přerušenou izolací pod ní byla příčinou zatékání do mostu,“ uvedla. Do 2. září proběhne třeba osazení dilatačních závěrů, položení vyrovnávací vrstvy povrchu mostovky, pokládka izolace, vybavení mostu svodidly či zábradlím.

Objízdné trasy

Řidiči musí jezdit po objízdných trasách, které vedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici. U Lihovaru pak vznikla rampa pro otáčení, kvůli které byla u křižovatky s Nádražní zúžena do jednoho pruhu Strakonická ve směru z centra. Rozšířena byla kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi a upraveny byly semafory na klíčových křižovatkách.

Fotogalerie
54 fotografií