Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Reklamace dovolené očima experta: Vada zájezdu? Tohle udělejte! Pomůže i frankfurtská tabulka slev

Autor: Adam Jaroš - 
14. července 2022
05:00

Při koupi zájezdu si kupujete zážitky, odpočinek a pohodu. A když je nedostanete, přestože jste za ně zaplatili, můžete zájezd reklamovat. Zkažené jídlo na hotelu, hotelový bazén, který se rekonstruuje a není napuštěný, nebo špinavá pláž plná odpadků. To dokáže pěkně zkazit dovolenou, zvlášť když stála nemalé peníze. Braňte se a dovolenou reklamujte.

Před cestou

Platí, co je v potvrzení

Prodejce zájezdu vám může naslibovat hory doly, ale abyste uspěli při případném sporu, soustřeďte se výhradně na to, co je psáno. „Vždy, když dojde k uzavření smlouvy o zájezdu, musí jeho pořadatel (cestovní kancelář) vydat zákazníkovi v písemné formě alespoň potvrzení o zájezdu. Smlouva se totiž často uzavírá přes internet či jinými komunikačními prostředky, takže písemná být nemusí,“ upozorňuje právník Lukáš Zelený. Jeho součástí je nejen přesná specifikace služeb, které si kupujete, ale i postup při uplatnění reklamací včetně lhůt, které musíte dodržet.

Agentura není kancelář

Cestovní kancelář musí být pojištěna a splňovat celou řadu dalších podmínek, aby mohla pořádat zájezdy. To cestovní agentura nemusí. U ní se stačí nahlásit na živnostenský úřad a podnikání může začít. Agentura ale nesmí zájezdy pořádat, smí jen prodávat zájezdy cestovních kanceláří. Kupříkladu při koupi na internetových portálech, jako je Invia.cz nebo Etravel.cz, si proto vždy prověřte, jaká kancelář zájezd pořádá, a vybírejte jen ty renomované.

Nemoc? Hledejte náhradu!

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.