Covid nás donutil nakupovat v e-shopech daleko více než kdykoli dříve. A tato zvyklost nám už zůstala. „Když se chystáte nakupovat, těžko vás napadne, že by se hodilo před nákupem nastudovat psychologii, marketing či právo. Jenže prodejci poznatky z těchto oborů mají a chytře je využívají,“ vysvětluje právník Lukáš Zelený, který zároveň představil nejčastější triky e-shopů.
Odborník popsal sedm největších triků e-shopů: Pozor na slevy i falešné ceny
1.Nesmyslně počítané ceny zboží
Prodejci často uměle vytváří slevy ze svých interních katalogových cen, i když se za ně zboží nikdy neprodávalo.
Rada: Vždy si porovnejte ceny mezi několika e-shopy, abyste měli jistotu, že sleva je skutečná.
Video Malé věci, které dělají velké úspory. Jak uspořit v domácnosti.Video se připravuje ...2.Zavádějící fotografie nebo popis
Při nakupování přes internet se musíte spolehnout jen na informace, které poskytuje prodejce. Ten ale často vyzdvihuje ty, které mluví ve prospěch výrobku, a negativní zamlčuje. Právě proto vám zákonodárci přiznali právo u většiny druhů zboží od smlouvy uzavřené na dálku za určitých podmínek odstoupit ve 14denní lhůtě.
Rada: Hlídejte si termín doručení. A pokud jste nespokojení, nejpozději do 14 dnů oznamte prodejci, že chcete zboží vrátit.
3.Vysoké poštovné a balné
Nízká cena výrobku v internetovém obchodě není zárukou výhodné koupě. Prodejci si často připočítávají vysoké poštovné a balné.
Rada: Vždy si spočítejte, kolik celkem za zboží zaplatíte.
4.Po slevě nejde odstoupit od smlouvy
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.
Už mám předplatné. Přihlásit se