Úterý 19. března 2024
Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Polojasno 9°C

Pandemie snížila poptávku po školních potřebách. Stoupl ale zájem o notebooky a webkamer,

Autor: ČTK - 
4. srpna 2021
20:05

Pandemie koronaviru v minulém roce podle prodejců snížila poptávku po školních potřebách. Letos očekávají meziročně vyšší prodeje, podle některých ale návrat k číslům před krizí bude ještě nějakou dobu trvat. Část obchodníků prodej výbavy do školy už zahájila, někde sezonu školních pomůcek spustí v průběhu srpna. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

V hypermarketech Globus se podle jejich mluvčí Anety Turnovské vlivem výuky na dálku prodalo o čtvrtinu méně školních tašek. „Před každým lockdownem se ale markantně zvedl zájem o technologické vybavení nutné k distanční výuce. Webkamer jsme v meziročním srovnání prodali šestinásobné množství a o 190 procent stoupl prodej notebooků,“ uvedla Turnovská. Doplnila, že s potřebami technického charakteru Globus počítá i nadále a má jich velký výběr. Turnovská ale také předpokládá, že v srpnu a září bude oproti loňsku vyšší zájem o školní batohy.

Řetězec Tesco podle svého mluvčího Václava Koukolíčka v loňské sezoně kvůli pandemii rovněž zaznamenal změny v poptávce a prodejích u sešitů nebo školních batohů. Přestože podle něj nelze předpovědět vývoj nákazy, zlepšující se situace by letos mohla zajistit návrat k prodejům odpovídajícím běžnému spotřebitelskému nakupování, uvedl.

Stále více zákazníků je otevřeno nákupu přes internet

V obchodech Albert začne sezona školních pomůcek v polovině srpna. S blížícím se začátkem školního roku běžnou nabídku řetězec podle manažera sortimentu pro školáky Jiřího Lodla rozšiřuje o výrobky, jako jsou aktovky, má širší výběr výtvarných a psacích potřeb, penálů, sešitů a obalů. I Albert podle Lodla letos očekává ve srovnání s loňskem lehce vyšší prodeje tohoto zboží.

Situace byla podle manažera značky školních potřeb značky Baagl Marka Žíly složitá hlavně u maloobchodních prodejen, které byly dlouho zavřené nebo výrazně méně navštěvované. „Na druhou stranu jsme zaznamenali růst v oblasti on-line prostředí. Dříve bylo pro mnohé rodiče těžko představitelné objednávat školní aktovku nebo batoh přes internet, nyní vidíme, že se trend nakupovaní mění a stále více zákazníků je otevřeno nákupu školních potřeb přes internet,“ řekl. Přestože Žíla čeká oproti loňsku lepší prodeje, může se na nich podle něj projevit, že někteří rodiče kvůli pandemii ztratili práci.

Lidé kvůli nejistotě nákupy odkládají

Z hlediska prodejů nejen školních penálů, pouzder či aktovek se loňský rok podle Jiřího Kajznera, který je odpovědný za sortiment v prodejnách papírnictví McPen, nedá vůbec hodnotit. „Otevírání a zavírání provozoven stylem brzda, plyn poškodil veškeré predikce a de facto znemožnil se o tento rok statisticky opřít,“ uvedl. V McPen podle něj v červenci evidují pokles kategorie školních pouzder a penálů ve srovnání se sedmým měsícem roku 2019 o deset procent. Lidé podle něj nákupy odkládají, protože si nejsou jisti, zda znovu školy nebudou uzavřené. Prodej aktovek a batohů vylepšila výprodejová akce starších motivů v červnu a červenci, o kterou byl podle Kajznera velký zájem.

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi